Är det okey att köra LIP25 och Webers fog, köper nämligen allt kakel ifrån interkakel och jag vet att dom har bra koll på färgsättning osv. de har ju också Weber foliesystem men det skulle gå på 5000 istället för 4000 som jag får betala för LIP 25.

Kan väl passa på att fråga vilket ni skulle välja att jobba med, LIP 25 eller Weber Tec?

-Jonas

Allting skall vara från samma tillverkare för att anses vara ett homogent våtrumssystem UTOM just fog så det är inga problem gällande den biten

Toppen! Det var det jag misstänkte, enligt BBR?

Sultanen af Nex skrev:
Toppen! Det var det jag misstänkte, enligt BBR?
Bkr i detta fallet då du skall använda dessa underlag. Men det är godkänt även under GVK

Tack, läste runt lite och i BBV hittade jag följande:
"Fogmassor ingår inte i det provade och godkända tätskiktssystemet. Fogmassor ska vara
avsedda för aktuell typ av keramiska plattor
och av respektive tillverkare rekommenderade för aktuellt system samt uppfylla kraven i
gällande standard.* "

Finns för många olika standarder men enligt citatet ovan så förstår jag det som att LIP måste rekommendera fogen??

Edit: Såg precis att Bkr hänvisar till BBV vilken säger: "Reglerna är framtagna av
Byggkeramikrådet med hänsyn till myndighetskraven i Boverkets
byggregler, BBR"... visste inte att de hängde ihop så men man lär sig något nytt varje dag =)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.