Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2011
    Län: Östergötland

Montera duschkabin med steamer

Har köpt duschkabin via importföretag i tron om att jag själv kunde sätta ihop den och koppla in den. Har dock fått acceptera svidande nederlag (och släpa in det gamla badkaret igen).

Kabinen är en Steamer Clamar Style med ångaggregat, radio mm

Monteringsanvisningarna är mkt sparsamma och jag vågar inte riskera att montera/koppla nått fel, dessutom måste det ev dras el om allt ska fungera

Någon som har liknande kabin, eller iaf mer koll än jag och vet ungefär hur mycket jobb det handlar om ev. vad det skulle gå på att få den monterad?

Skulle en vvs-are ens vara intresserad, eller har jag satt mig riktigt i klistret?

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007
    Län: Sverige

Jag har en ännu större som jag direktimporterade från Kina. Installationsritningen var en bild...
    Hur som helst fanns det massor av jordkablar och inte ens elektrikern fattade vad alla var till. Men efter många om och men så kopplade han in den samt en jordfelsbrytare i huset. Det är ju bra om uttaget sitter högt även om duschen är kapslad.

Ett tips, koppla varmvatten till steamerna och inte kallvatten som jag gjorde. Det tog 20 min för steamern att komma igång med kallvatten, hehe

Badrummet:
    http://www.minhembio.com/Badguy/94764/

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2005

Har monterat denna, mha denna instruktion.
    Inte heller särskilt utförlig, men det var inte så svårt.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jan 2006

Hej,
    Mitt problem är att jag endast har 2.18 m i takhöjd och undrar om någon vet ungefär hur mycket extra höjd som behövs för att installera? TS dusch finns i 2015 cm.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09