Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Oct 2007
    Län: Stockholm

Cecar33, JA det är en sån!

Se nedan. Hur gör man då?

https://docs.google.com/open?id=0BwN...YxNDQwYTVmNTQ4

2.    länk #17
    Senior medlem Medlem: Nov 2011
    Län: Halland

Då använder du dett blandarfäste så kan du sedan montera en normal blandare pådet.Kolla på http://www.rinkabyror.se/sida/katalog/
    Senast redigerad av cecar33 2012-02-02 16:45

3.    länk #18

Ok...så först montera blandarfästet (ser ut som artikelnr 6264) och sedan själva blandaren jag ska beställa? Det börjar bli en dyr dusch

4.    länk #19
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge

Det finns blandare som är gjorda för cc40.

När jag nyligen letade takduschset så stötte jag på några som var på rea o kostade därför tusentals kronor mindre än vanliga 160/150.
    .......or oatävööööööööö

5.    länk #20

Hade nog också gått på det valet direkt men jag vll ha takdusch vilket är anledning til att jag ska byta och då blir det väldigt begränsat direkt. Hittade En men den kostar fortfarande mycket mera än min tilltänkta + kostnad för blandarfästet...

http://www.tretti.se/badrum/blandare...sta-2892-40-cc

6.    länk #21
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2010
    Län: Gävleborg

Du har cc 40, så det blir att leta efter en sådan såvida du inte vill byta lite rör... Det bör finnas mycket att välja på!

7.    länk #22
    Junior medlem Medlem: Oct 2011
    Län: Dalarna

Konverteringsblandarfäste från 40cc till 160cc har jag sett för strax under 300kr på tradera. Vår lokala badrumshandlare hade/har en sådan liggandes i en reakorg senast jag var förbi. 200kr ville dom ha.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09