Forumgud
Medlem: Feb 2007
Län: Dalarna
Tycker eternowall verkar vara en "vanlig" plastmatt fast smalare
som jag uppfattade av montanv. Så kan man montera både med överlapp och kant i kant
och sen ska man använda tätskikt från tex kiilto för att täta rörgenimföringarna...
Senior medlem
Medlem: Aug 2005
Ålder: 35
Län: Jönköping
Stämmer, jag som inte läste tillräckligt. Skillnaden är väl att man "svetsar" med någon vätska, inte värme. I zon 1 skall man ha överlapp, kant i kant i övrigt.
Sedan tror jag väl inte det kan vara smidigare än andra tätskikt om man ändå skall sätta kakel på det. Dock är det väl just kombinationen som kan locka, kakel på enbart vissa ställen, då kan man använda produkten överallt.
Forumgud
Medlem: Feb 2007
Län: Dalarna
Etag 022 är den rätta benömningen på testet som genomfördes av SP och som visade brister i skarvarna, kommer att gälla fulltut halvårsskiftet 2013 om jag inte är felinformerad, just nu står många tätskiktstillverkare i kö för att få sina "nya" system testade. Nya inom "" för att det är samma material förutom limmerna som blir 2komp härdande istället för torkande.
Thomasx: väntar fortfarande på svar ang. felaktiga monteringsanvisningar och standader...