Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    elt
    Nykomling Medlem: Nov 2011
    Län: ê

Vad kan arbete kosta för att byta denna matta?

Hej!

Planerar en liten budgetrenovering på gästtoan, som ni ser är väldigt förfärlig.
    Kan ordna med färg på väggar själv, men inte våtrumsmattan (uppvik) på golvet.
    Mattan jag sett ut kostar inte mycket, som ni ser är toan pyyyytteliten

Vi har fått tips att kolla med en som lägger golv vad det skulle kosta, men jag har inte kontaktat personen än, för att jag vill veta ungefär VILKET pris som är rimligt?

Då pratar vi om priset från min plånbok till deras, dvs, inkl moms och ROT-avdrag. Vad tror ni? Exkl. priset på mattan, vad behövs mer materiellt sätt och hur mycket extra kan tänkas tillkomma där också?

Hoppas någon vänlig själ svarar
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2011 09 20 052.jpg
Visningar:	14
Storlek:	43.9 KB
ID:	57002  

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Norrbotten

Skulle tro 2000:- netto inkl ROT

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Norrbotten

Max

4.    länk #4
    kinglolles avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2007
    Län: Jämtland

Pratar vi bara mattläggningen eller ska hantverkaren plocka ner och återmontera toalett o handfat mm?

Eller tänkte ni försöka skära och lägga utan demontering?

5.    länk #5
    elt
    Nykomling Medlem: Nov 2011
    Län: ê

Tack larssaman!

Jag vet inte Kingolle hur de arbetar, men nog lyfter de väl bort toastolen...?

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2008
    Län: Västra Götalands län

Skulle tro att mattläggaren kräver att du eller en rörläggare demonterar allt som står på golvet

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom