Hej
Vi behöver göra en LITEN toalett, så liten som det nästan bara är möjligt. Vi har hörnhandfat. Tänkte om det är någon som har koll på innermått på en liten toalett så att det ändå är acceptabelt??
Tacksam för hjälp!

Allt för liten kan ge klaustrofobiska känslor, men lite över 1 m2 borde fungera. Prova med kartongskivor runt en toalettstol och se vad minsta möjliga yta hamnar. Sen får ni också tänka på, att det skall gå att städa den.

vi gjorde dusch handfat och wc på ca 90*190 cm och det är helt okey

70*90 fast då får man kanske backa in med byxorna i knävecken :)

120x90 är ett behagligt mått för en liten toa. Här har vi några centimeter till på längden men det behövs egentligen inte, tidningen får plats ändå.

På en A-ritning jag kollat på är toaletterna ritade med innermåtten 1x1,5m så det är säkert avvägt och borde vara en bra "minsta" storlek.

Jobbigt för oss bredaxlade att torka sig i häcken när toaletterna är för små.

I bland är det till och med svårt att ta sig in igenom dörrkarmen.

Redigerat:
Hej Nino blev lite nyfiken hur du fick in allt de på den ytan måste mäta min toalett men den känns tok liten för att få plats med dusch handfat toa och för tillfället en liten toppmatad tvättmaskin, till saken hör att jag gärna vill ha typ duschväggar eller kabin för att slippa blöta ner hela golvet när jag duschar =)

dörr i mitten
dusch till vänster ca 90*80
handfat i mitten ca 60
och wc till höger ca 60
med draperi till duschen
ganska kraftigt fall med brunnen i mitten av 90*80 och 22mm fall från kant till brunnen

I lumpen hade vi toaletter som var någonstanns runt 60 breda och 90 djupa (mått ur minnet). Handfatet sköt man in bakom toastolen när man satte sig. Knäna hade 3cm innan dörren tog emot. Det funkade hur bra som helst! Delar man 35pers på två toaletter är det bra att de inte är för bekväma..

Kanske ska tillägga att jag gjorde lumpen på en ubåt? ;)

• Gilla
wihlke och 1 till
  • Laddar…
I Köpenhamn var vi en gång på ett hotell, där de hade en "dörr" på toalettväggen. Spegel och tvättstället monterat på den, med ett avloppsrör som placerats ovanför golvbrunnen. Ett stort hål på "dörren" där kranarna kom fram. Dörren gick att vrida så tvättstället kom ovanför toalettstolen, men kranarna kvar på den riktiga väggen och så hade man en duschplats!
Minimalt, men det fungerade!

En kompis hade duschen ovanför toa stolen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.