50 809 läst ·
11 svar
51k läst
11 svar
LITEN toalett
Hej
Vi behöver göra en LITEN toalett, så liten som det nästan bara är möjligt. Vi har hörnhandfat. Tänkte om det är någon som har koll på innermått på en liten toalett så att det ändå är acceptabelt??
Tacksam för hjälp!
Vi behöver göra en LITEN toalett, så liten som det nästan bara är möjligt. Vi har hörnhandfat. Tänkte om det är någon som har koll på innermått på en liten toalett så att det ändå är acceptabelt??
Tacksam för hjälp!
Allt för liten kan ge klaustrofobiska känslor, men lite över 1 m2 borde fungera. Prova med kartongskivor runt en toalettstol och se vad minsta möjliga yta hamnar. Sen får ni också tänka på, att det skall gå att städa den.
Medlem
· Västra götalands län
· 30 inlägg
Hej Nino blev lite nyfiken hur du fick in allt de på den ytan måste mäta min toalett men den känns tok liten för att få plats med dusch handfat toa och för tillfället en liten toppmatad tvättmaskin, till saken hör att jag gärna vill ha typ duschväggar eller kabin för att slippa blöta ner hela golvet när jag duschar =)
I lumpen hade vi toaletter som var någonstanns runt 60 breda och 90 djupa (mått ur minnet). Handfatet sköt man in bakom toastolen när man satte sig. Knäna hade 3cm innan dörren tog emot. Det funkade hur bra som helst! Delar man 35pers på två toaletter är det bra att de inte är för bekväma..
Kanske ska tillägga att jag gjorde lumpen på en ubåt?
Kanske ska tillägga att jag gjorde lumpen på en ubåt?
I Köpenhamn var vi en gång på ett hotell, där de hade en "dörr" på toalettväggen. Spegel och tvättstället monterat på den, med ett avloppsrör som placerats ovanför golvbrunnen. Ett stort hål på "dörren" där kranarna kom fram. Dörren gick att vrida så tvättstället kom ovanför toalettstolen, men kranarna kvar på den riktiga väggen och så hade man en duschplats!
Minimalt, men det fungerade!
Minimalt, men det fungerade!
Klicka här för att svara