Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Nov 2011
    Län: jämtland

badrumsmatta!!

Hej!

Jag har fått en vattenskada i mitt badrum, allt revs ut och plastmatta och tapet lades in. När jag sedan synade mattan så ser jag en massa småknölar överallt. Talade om detta för byggfirman och fick till svar att det skulle göras om. Nu är det omgjort men även denna gång är det fullt med knölar under mattan. Det är inte luftbubblor utan dom är stenhårda.
    kommer att reklamera även denna gång men jag undrar om någon vet vad som blivit fel 2ggr.
    Golvet är flytspacklat och var då fint.

Mvh/Robert

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Jun 2006
    Län: Skåne
    Inloggad
    Mattläggarna lägger inte mattan direkt på flytet utan finspacklar först på flytet och slipar till detta innan dom lägger mattan. Krävs ett väldigt fint underlag annars syns minsta lilla skavank i släpljus, särskilt på en svart plastmatta.

3.    länk #3

Vad jag vet så varken finspaclade han eller slipa. Så det är att finns sig i alla knölar som är? Kan det ha att göra med limmet?

4.    länk #4
    ninos avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2007
    Län: Dalarna

Så det är att finns sig i alla knölar som är? <--- det här förstår jag inte...

ang. spackling och slipning så beror det på vilket flytspackel som används

är det stora knölar? är dom överallt?

5.    länk #5

ja det finns istort sett överallt, inte så stora, blandad storlek.hur kan det bli s dom bekanta som kollat säger att det ska vara slät yta.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09