Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Stockholm

Osb i våtzon 1

En kort fråga!

Kan man ha osb bakom våtrumsgipset i våtzon 1?

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Län: Uppsala

Javisst, det är tillåtet numera! Men det bästa är att du läser branschreglerna själv och inte litar på vad folk skriver på ett forum...

3.    länk #3
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Det bästa med injonil's svar inser man när man tänker på att BKR ändrar sina våtrumsregler nästan lika ofta som man byter strumpor.
    Den som svarar har kanske missat en nylig förändring.

http://www.bkr.se/
    Om det är kakel du tänkt dig.
    Den som vet mest, gissar minst.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2011

Ja, det måste vara jobbigt för försäkringsbolagen hatt hänga med. Om man renoverar sitt badrum enligt BKRs regler så bör man ju spara en kopaia av de som gällde den månaden man höll på :-) *hehe*

5.    länk #5
    ninos avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2007
    Län: Dalarna

7 olika branschregler sen 1988... jag vet inte men jag tycker inte det är så mycket?

6.    länk #6
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Nä OK. Jag håller med om att jag har bytt strumpor betydligt oftare ...
    Den som vet mest, gissar minst.

7.    länk #7
    ninos avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2007
    Län: Dalarna

Mikael_L det hoppas jag

8.    länk #8
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2011

Hehe, nej ok. Vi har lyckats bygga nu sen 2006/2007 och det har varit flera (3st) ändringar på 5 år. Men, strumpor byter jag oftare. :-)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09