Hej,
Det finns en mängd trådar om tröskel till badrum. De behandlar om man ska sätta dit den innan eller efter flytningen. Samt hur högt uppviket av fuktspärr ska vara.

Då jag inte vill ha en list utanför badrummet mot parketten vill jag göra som med alla andra dörrar i huset, nämligen låta parketten gå under tröskeln. Givetvis blir detta en badrumströskel som jag kanske till och med får bygga på.

Är det ok att montera tröskel på parkett och sedan flyta mot dessa? Jag kommer att lacka parkettens sida för att den inte ska suga åt sig fukt från flyttet.

/Jörgen

• parkett_bad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som är lite dumt är att flytet fastnar i parketten och det blir stumt.
kolla med karmen och tröskeln var det kommer ungefär, kapa parketten ca 1-2cm innanför tröskeln.
sätt en avstängningslist och flytspackla golvet.
Ta bort avst.listen och montera karm och tröskel, fyll upp ev. nivåskillnad med en ekbit (mellan tröskel och parkett

• Gilla
helrob
  • Laddar…
Okej tack!
Man kan inte behandla parketten så att flytet inte fastnar?

Hur har ni andra gjort som har flera dörrar i samma rum med parkett?
/J

• Gilla
helrob
  • Laddar…
Det viktiga här tror jag är att ha en rörelsemån för parketten så att det inte trycker/drar mot tröskel och flytspackling. Så om du gör som nino skriver, såga av parketten ett par cm innanför tröskeln. Underlättar väl framtida golvbyte oxå kanske!?

Okej. Låter bra.

Är det bara jag som gör så här? Har alla andra en list under tröskeln (om den står på flytspackel)?

/jörgen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.