Ja en sån rostfri mosaik kanske? Annars finns plattorna i 15x15 och 10x10 skulle ju kunna använda de som ska vara på golvet upp på lådan kanske?
Då får du sätta fem 10 och en 15 på rad
Fast jag tror ju att det blir snyggast med stora plattor, särskilt om du har det på resetn av väggen. Du skulle också kunna lägga in en teak-list på var sida. Den smälter bra in mot kopparkaklet om du oljar den med en lite mörkare teak-olja, typ timberex timberguard teak.
Senast redigerad av thomasx 2012-01-31 22:02
Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2008
Län: Västmanland
Vilka bra idéer du har Jo håller med dig, en stor platta blir snyggast eftersom de är de på resten av väggen. Köper jag en smal fixtur som bara är 40cm så klarar jag mig på bara en 60 platta men de är ju så jäkla dyra...
Ett annat tips som skulle kunna funka bra för dig, om du har några ytterhörn, är att använda kvarts-lister av teak som kaklingslister, istället för de vanliga kaklingslisterna av plast. Det blir skitsnyggt, tycker jag, och passar återigen fint med ditt kakel.
Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2008
Län: Västmanland
Visst är de så Hellst inte har bara 70cm över som jag ska få plats med tvättstället på.
Men tar man en hel platta och sedan en 5 cm snutt så kommer man knappt se den lilla biten då den kommer hamna i ett hörn. För att se det måste man nog verkligen leta efter de... Men de är svårt att säga hur mkt man kommer störa sig på de..