Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    thomasxs avatar
    Forumgud Medlem: Dec 2004
    Län: VG

Ja en sån rostfri mosaik kanske? Annars finns plattorna i 15x15 och 10x10 skulle ju kunna använda de som ska vara på golvet upp på lådan kanske?
    Då får du sätta fem 10 och en 15 på rad

Fast jag tror ju att det blir snyggast med stora plattor, särskilt om du har det på resetn av väggen. Du skulle också kunna lägga in en teak-list på var sida. Den smälter bra in mot kopparkaklet om du oljar den med en lite mörkare teak-olja, typ timberex timberguard teak.
    Senast redigerad av thomasx 2012-01-31 22:02
    Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)

2.    länk #32
    JF.
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Västmanland

Vilka bra idéer du har Jo håller med dig, en stor platta blir snyggast eftersom de är de på resten av väggen. Köper jag en smal fixtur som bara är 40cm så klarar jag mig på bara en 60 platta men de är ju så jäkla dyra...

3.    länk #33
    thomasxs avatar

Smakar det så kostar det Kan du göra lådan större kanske?

Jag har lagt ett nåtat teakgolv i badrummet, passar finfint mot kopparkaklet på duschväggen.
    Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)

4.    länk #34
    thomasxs avatar

Ett annat tips som skulle kunna funka bra för dig, om du har några ytterhörn, är att använda kvarts-lister av teak som kaklingslister, istället för de vanliga kaklingslisterna av plast. Det blir skitsnyggt, tycker jag, och passar återigen fint med ditt kakel.

5.    länk #35
    JF.

Visst är de så Hellst inte har bara 70cm över som jag ska få plats med tvättstället på.
    Men tar man en hel platta och sedan en 5 cm snutt så kommer man knappt se den lilla biten då den kommer hamna i ett hörn. För att se det måste man nog verkligen leta efter de... Men de är svårt att säga hur mkt man kommer störa sig på de..

6.    länk #36
    JF.

Du har inte möjlighet at lägga upp en bild så jag kan se teaken mot kaklet?

7.    länk #37
    thomasxs avatar

Jag har ingen bild att lägga upp, men jag ska se om jag kan ordna en imorgon kväll.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09