Hejsan!

Jag har en liten fråga sådär allmänt om tvättpelare. Vet inte om detta blev på rätt ställe, men det är ju i badrummet iaf!

Kan alla nyare maskiner användas för tvättpelare? Hur vet man att torktumlaren inte "skakar ner" rent allmänt. Jag vet givetvis att det inte "skakar" lika mycket i dagens tvättmaskiner som de för xx antal år sedan. Men ändå.. hur vet man?

*undrande* .. har aldrig haft tvättpelare innan!

MVH Sandra  ::)

Man vet genom att skruva ihopp grejjerna, antingen köper man ett dyrt kit samtidigt som man köper maskinen eller så tar man matt-tape i framkant mellan maskinerna och farex-band i bakkant och skruvar ihop.

Själv köpte jag orginalfästen till min tvättpelare, funkar bra men kostar dryga 500kr
Morsan och farsan´s tvättpelare tapade vi endast och en så länge står den upp.
På farmors tvättplare körde vi med bara farexband och det har funkat bra det med.

Lycka till!

Vi har numera tvättpelare. Vi köpte ett kit med utdragbar hylla eller bricka som man kan ställa tvättkorgen på när man ska ösa in tvätten i torktumlaren. Den var givetvis dyrare än en utan bricka, men det är mycket praktiskt att få upp tvätten till luckan på ett smidigt sätt.

Så jag rekommenderar ett kit med utdragbar bricka, helt klart. Och jag skulle inte lita på tejp i alla fall.

/EB

EB skrev:
Vi har numera tvättpelare. Vi köpte ett kit med utdragbar hylla eller bricka som man kan ställa tvättkorgen på när man ska ösa in tvätten i torktumlaren. Den var givetvis dyrare än en utan bricka, men det är mycket praktiskt att få upp tvätten till luckan på ett smidigt sätt.

Så jag rekommenderar ett kit med utdragbar bricka, helt klart. Och jag skulle inte lita på tejp i alla fall.

/EB

Hejsan!

Det lät intressant och smidigt, passar det alla maskiner? var får man tag på sånt..??
Ha en trevlig kväll!
MVH Sandra

:)

Har ingen aning om brickan passar alla maskiner, men skulle tro att man får köpa en som är gjord för just det egna märket.

Vi köpte vår i samma affär som tvättmaskinen och torktumlaren.

/EB

EB skrev:
Har ingen aning om brickan passar alla maskiner, men skulle tro att man får köpa en som är gjord för just det egna märket.

Vi köpte vår i samma affär som tvättmaskinen och torktumlaren.

/EB
Hej!
Aha okej, jag får ta och skriva ner vad våra heter och kolla på någon butik i närheten helt enkelt :)

Trodde det var något hmm "enhetligt koncept".. som passade alla maskiner typ.
Hehe vissa områden tänker man aldrig på
Tack! MVH Sandra

Fehnik skrev:
Man vet genom att skruva ihopp grejjerna, antingen köper man ett dyrt kit samtidigt som man köper maskinen eller så tar man matt-tape i framkant mellan maskinerna och farex-band i bakkant och skruvar ihop.

Själv köpte jag orginalfästen till min tvättpelare, funkar bra men kostar dryga 500kr
Morsan och farsan´s tvättpelare tapade vi endast och en så länge står den upp.
På farmors tvättplare körde vi med bara farexband och det har funkat bra det med.

Lycka till!
Hejsan!

Jag får helt enkelt ta mig en titt och prova lite.. ska nog kolla på de färdiga koncepten först! Tack för tipsen!

MVH Sandra

Jag köpte i våras tvättmaskin & torktumlare och förvånade mig lite över att man, vid installationen, helt sonika bara satte torktumlaren oppanpå tvättmaskinen. Men det har visat sig att det funkar helt ypperligt. Tvättmaskiner vibrerar inte så mycket idag som förr i tiden (1400 varv bara, visserligen) och jag har inte märkt någon förskjutning alls under detta första halvår.

Köper du maskinerna samtidigt och meddelar att de skall sättas som pelare får du säkert bra kombination.

yonna skrev:
Jag köpte i våras tvättmaskin & torktumlare och förvånade mig lite över att man, vid installationen, helt sonika bara satte torktumlaren oppanpå tvättmaskinen. Men det har visat sig att det funkar helt ypperligt. Tvättmaskiner vibrerar inte så mycket idag som förr i tiden (1400 varv bara, visserligen) och jag har inte märkt någon förskjutning alls under detta första halvår.

Köper du maskinerna samtidigt och meddelar att de skall sättas som pelare får du säkert bra kombination.

Hejsan!

Det ligger till så här. Vi flyttade in i vårt hus för ca 6 månader sedan och vitvarorna (dvs tvättmaskin, torktumlare mfl) var väl det enda som var "relativt nytt" där ;)

Det var därför jag frågade om det fungerade att göra sådär med alla "nyare" (de kanske är 3 år gamla eller nått) modeller. Lite klurigt och veta.. jag aldrig haft den sk tvättpelarlika varianten.. mina har alltid stått brevid varandra...på golvet.

Nu skulle jag vilja bygga upp två "små väggar" i vårt kommande bad/tvättrum för att dölja just tvättpelaren i ena änden och varmvattenberedaren i andra änden. Men man vill ju veta att de står stadigt.. om man säger så!

MVH Sandra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.