Hej!

Vi har nyss flyttat in i en bostadsrätt och nu har fläkten i badrummet pajjat. Det märkliga är att fläkten har blåst luft in i badrummet. Det kan väl knappast vara det optimala för att få ut fuktigheten från badrummet?
Frågan är nu om jag kan montera in en fläkt som istället suger ur den fuktiga luften. Jag är osäker på vad för slags ventilationskanal fläkten är kopplad till och tänker att det måste väl finnas någon anledning till att fläkten var monterad som den var, kan det vara att ventilationskanalen inte klarar fukt?

Tacksam för all typ av hjälp,
Fredrik

C
feffemannen skrev:
Det märkliga är att fläkten har blåst luft in i badrummet. Det kan väl knappast vara det optimala för att få ut fuktigheten från badrummet?
Frågan är nu om jag kan montera in en fläkt som istället suger ur den fuktiga luften. Jag är osäker på vad för slags ventilationskanal fläkten är kopplad till och tänker att det måste väl finnas någon anledning till att fläkten var monterad som den var, kan det vara att ventilationskanalen inte klarar fukt?
Ja det är ju helt åt skogen.
Kolla med styrelsen vad som gäller med badrumsfläktar. Kanalen får inte vara delad och måste vara provtryckt med godkänt resultat för att du skall få ha en fläkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.