3 927 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Ritprogram
Hej!
Jag är ny här så ha överseende om det uppstår nåt fel..
Jag ska renovera mitt badrum och vill först rita upp det så att jag kan få en överblick och lätt kunna se hur färger, placering av toalett, mm blir.
Jag har testat Room328:s Roomdesigner på nätet men tyckte det var helt värdelöst, någon som vet om versionen man köper på skiva är bättre? Annars vill jag gärna ha tips om alternativa program, har ingen större lust att lära mig ett helt CADprogram bara för detta..;-)
Mvh
/ B
Jag är ny här så ha överseende om det uppstår nåt fel..
Jag ska renovera mitt badrum och vill först rita upp det så att jag kan få en överblick och lätt kunna se hur färger, placering av toalett, mm blir.
Jag har testat Room328:s Roomdesigner på nätet men tyckte det var helt värdelöst, någon som vet om versionen man köper på skiva är bättre? Annars vill jag gärna ha tips om alternativa program, har ingen större lust att lära mig ett helt CADprogram bara för detta..;-)
Mvh
/ B
Hejsan,Neecon skrev:
Jag har provat Svedbergs badrumsCD. Även här är ritprogrammet Room328 men du kan göra fler saker än i gratisversionen på nätet t.ex. fondväggar, nischer m.m. Skivan fick jag gratis från en butik som säljer Svedbergs produkter. Du kan även få en CD hos någon kakelbutik. Förhoppningsvis finns det fler kakelval på dessa än på den skiva jag har använt, för där fanns inte mycket att välja på då jag skulle färgsätta väggar och golv.
Lycka till!
Mvh Anna
Kvik har ett ritprogram på deras hemsida, men naturligtvis bara med deras produkter (www.kvik.se).
Klicka här för att svara