Hej!Jag har ingen tid erfarenhet av badrumsrenovering, har för planer att förbereda 2 badrum för renovering.Har följande funderingar:

1#Väggarna är av lätt betong.Det blir vävtapet i ena badrummet o kakel i det andra badrummet,frågan är om man kan sätta 6 mm gips på väggarna för att slippa spackla,jag har tänkt att skruva fast gipsskivorna direkt mot väggen (ingen regel),eller skall man kanske limma dem.Vad är bättre?

2#Måste badrumsdörren öppnas utåt?Är det fel att den öppnas inåt?

MVH:Bijan

bijan skrev:
Hej!Jag har ingen tid erfarenhet av badrumsrenovering, har för planer att förbereda  2 badrum för renovering.Har följande funderingar:

1#Väggarna är av lätt betong.Det blir vävtapet i ena badrummet o kakel i det andra badrummet,frågan är om man kan sätta 6 mm gips på väggarna för att slippa spackla,jag har tänkt att skruva fast gipsskivorna direkt mot väggen (ingen regel),eller skall man kanske limma dem.Vad är bättre?

2#Måste badrumsdörren öppnas utåt?Är det fel att den öppnas inåt?

MVH:Bijan

Fråga nummer två kan vi svara på, nej dörren måste inte öppnas utåt, nej det är inte fel att den öppnas inåt.

Vi ställde samma fråga när vi planerade vårat badrum, se tråd http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=2419/0

Nu blev det ej inåt för våran del, vilket fortfarande retar oss, allt hängde på att handdukstorken skulle hamna ca: 10mm från öppen dörr.

// Git o Lars

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.