Forumgud
Medlem: Sep 2005
Län: M
Det gäller ett jättebygge, om någon vid förhandlingsbordet, brutit in med, vi vill att ni använder våra blandare, hade det varit förmätet. Vi har vissa nivåer för hur samtal uppfattas, om Du inte visste det nino. Malmöbygget har säkert gått löst på någon miljard, att då lösgöra blandarna och kanske några sladdbitar som IKEA också har i sitt sortiment, hade säkert fördyrat det hela. Kanske bättre du engagerar dig i de trådar, där forumsmedlemmar ryar över att elkillen eller rörkillen endast vill jobba med sitt eget material, trots att kunden kan köpa samma vara själv för halva priset.
Forumgud
Medlem: May 2010
Ålder: 43
Län: Uppsala
IKEA som byggs i mellan Sverige är iallafall ganska styrda ang matrl, beställaren i samråd med konsulten har gått ganska långt ang att styra matrl och system i varuhusen.
Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..
IKEA som byggs i mellan Sverige är iallafall ganska styrda ang matrl, beställaren i samråd med konsulten har gått ganska långt ang att styra matrl och system i varuhusen.
Självklart är det så, att man vet vad man vill ha för vägg material ute/inne, tak , belysning o s v, IKEA har ett stort antal varuhus, så de har erfarenhet om vad som är bra och dåligt, Sen har väl IKEA också en egen stab som fixar till inredningen. Däremot kan frågan om vilka blandare de använder i sina varuhus i Asien, Ryssland m fl. vara av intresse. Mycket möjligt man använder kinatillverkade i Kina t ex, för att visa sina kunder, lite vördnad där
Forumgud
Medlem: Feb 2007
Län: Dalarna
Har personligen ingen egen erfarenhet av miljard projekt... så jag vet inte hur de upphandlingarna går till...
Min poäng var, om du inte förstod det, att jag tycker det är dålig reklam för Ikeas blandare när man inte använder dom i sina egna varuhus och tydligen var det fler som har reagerat över att det...
har själv en ikea köksblandare som har funkat i över 5år samt en polsk handfatsblandare med 100års garanti... på vad vet jag inte den har också funkat i över 5år och kostade ca 50sek
Junior medlem
Medlem: Dec 2010
Län: Västra götalands län
Det finns nog en anledning till att Ikeas blandare inte används till offentlig miljö...
Finns det föresten reservdelar till Ikeas blandare? Det behövs ju även efter garantitiden på 10 år. Dom stora svenska tillverkarna tillhandahåller reservdelar till upp till 30 år gamla produkter i många fall, både till armaturer och även porslin.
Fullvärdig medlem
Medlem: Feb 2006
Län: Västerbotten, Skellefteå
Lite offtopic från blandare men...jag var på Ikea i sundsvall för några veckor sen och dom håller på att bygga om lite av köksmiljöerna och sovrummen, jag såg att dom använder tarkettgolv och inte deras egna golv som ska var så jävla bra...
Det lustiga var att snickarna hade ikea-kläder på sig så det var inte gubbar från skanska el peab