Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Dec 2010
    Län: Kronoberg

Tips på inköpsställen

Vi tänkte göra om badrummet hemma, framför allt inredningsmässigt, så jag har klickat runt på lite olika sajter för att hitta vettiga prylar. Fastnade bland annat på sigro.se en stund eftersom man där smidigt kunde spara en inköpslista till senare. Schysst hemsida (verkar som att den är helt ny) och bra priser helt enkelt. Var dock inne på vvsonnet.se också och såg att de var billigare på några av produkterna. Samma sak med badshop.se, några av produkterna var billigare där men det gick nog på ett ut i slutändan.
    Någon som har erfarenhet av dessa leverantörer? Frågan har säkert ställts tidigare, men jag hittade inga inlägg som var direkt färska.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västragötaland

Fördelen med Sigro är att de har stor utställning, ca 3000 kvm där du kan bilda dig en egen uppfattning om produkterna.

3.    länk #3
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm
    Inloggad
    Sigro ligger ju ialla fall i rätt län för dig att besöka. Jag har handlat av dem med i stort sett gott resultat. Rinkabyrör är i många fall något billigare, men har mindre sortiment på saker som badrumsmöbler, duschväggar och liknande. Däremot mer och oftast billigare på rena rörprylar.

Med reservation för att det är ett tag sedan jag hade anledning att jämföra.

4.    länk #4
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm
    Inloggad
    Skall tillägga att när vi byggde vårt badrum så handlade vi det mesta av möbelr av fabrikat westerberg, just då had de något bättre pris på bafshop.se (om jag minns rätt). De låg 20% under rekomenderade butikspriset.

Samma dag som jag skulle lägga beställningen så råkade jag slå upp en sida i K-rauta reklambladet när jag höll på att städa och tömde tidningskorgen. Just den helgen hade de 30% rabatt på diverse badrumsprylar, bla. Westerbergs. Totalt så sparade jag drygt 3 000 på den städningen.

5.    länk #5
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Vi håller på att kolla på badrumsmöbler och jag tycker att de som har känts ok när man knackar på handfaten och drar i lådorna ofta kostat runt 30 000 och de som kostat under 10 000 har antingen varit väldigt små eller plastiga i handfatet och rangliga i lådorna.

Vi har nu bestämt oss för att köpa från Kvik till badrummet och IKEA till duschrummet då de absolut känns som att de ger mest för pengarna. Vi tittade också på importlagret.com men då det verkar vara så väldigt stora kvalitesskillnader på badrumsmöbler och gjutmarmor kan vara allt från superplastigt till att det misstas för porslin så vågar vi inte köpa någonting vi inte kunnat pilla på först.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09