Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Gudfader Medlem: Dec 2004
    Län: Skåne
    Blogginlägg: 3

Dusch till vänster, handfat bredvid denna alt under snedtaket, toastol framför dörren.
    Handdukstork till höger om dörren.

Alternativt dusch till vänster, toastol bredvid denna och handfat framför dörren.

TM och TT lär bli svårt att få in *ler lite*

/Kent

2.    länk #17
    gadu^s avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Västra Götaland
    Inloggad
    En annan utmaning för er...
    Har en lilltoa på entrevåningen och skulle vilja klämma in en dusch, handfat och toastol. Utrymmet är 183x135cm.

http://4.bp.blogspot.com/_LBBzePYPls.../entreplan.bmp

Får det plats med en dusch?
    Mvh//Janne

3.    länk #18
    Senior medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Västernorrland

Kanske du kan få inspiration från duschen/toan på valfri "östersjöfärja". Rummen är ju inte stora precis men funkar ju fö ett (nåt) dygn.

4.    länk #19
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009

En huktoa ger helt nya möjligheter för trånga utrymmen
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fransk_toalett
    Skånelänga från 1659/1830. Korsvirke, lertegel, faluröd panel. Många hål att stoppa pengar i!

5.    länk #20
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo

En huktoa ger helt nya möjligheter för trånga utrymmen
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fransk_toalett
    Har "sett" dessa i Ryssland. Fy...
    Men vad gör man om man har ont i magen?
    Fy...
    Fy...
    Fy...
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

6.    länk #21
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2004
    Inloggad
    Jag hade en lite lustig lösning i en av mina gamla lägenheter. De kallade det hotelldusch vill jag minnas. Rakt fram när man kom in fanns blandaren till duschen monterad på väggen. Direkt på blandaren fanns ett fäste för duschhandtaget så att duschen även fungerade som kran. Till vänster fanns toalettstolen. Till vänster om duschblandaren fanns en vikvägg. Som satt med gångjärn i väggen. I vikväggen satt handfatet och ovanför handfatet ett hål där duschhandtaget kunde komma ut. Resultatet: vik väggen åt höger: toalett till vänster och handfat rakt fram. Vik väggen 90grader vänster: handfatet hamnar ovanför toaletten och utrymmet blir duschkabin. Inte helt lätt att förklara utan bilder . Handfatet hade bara ett rör som satt fast i den rörliga väggen och som mynnade ovan golvbrunnen när det var "toalettläge" på väggen.

7.    länk #22
    Paul-Staffanstorps avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2009

Jag hade en lite lustig lösning i en av mina gamla lägenheter. De kallade det hotelldusch vill jag minnas. Rakt fram när man kom in fanns blandaren till duschen monterad på väggen. Direkt på blandaren fanns ett fäste för duschhandtaget så att duschen även fungerade som kran. Till vänster fanns toalettstolen. Till vänster om duschblandaren fanns en vikvägg. Som satt med gångjärn i väggen. I vikväggen satt handfatet och ovanför handfatet ett hål där duschhandtaget kunde komma ut. Resultatet: vik väggen åt höger: toalett till vänster och handfat rakt fram. Vik väggen 90grader vänster: handfatet hamnar ovanför toaletten och utrymmet blir duschkabin. Inte helt lätt att förklara utan bilder . Handfatet hade bara ett rör som satt fast i den rörliga väggen och som mynnade ovan golvbrunnen när det var "toalettläge" på väggen.
    Precis en sådan lösning minns jag nu att jag också sett men jag minns inte var och har tyvärr inte heller några bilder på det.
    Känner dock igen utseendet med hålet i väggen för kranen som du beskriver...
    Mvh Paul

8.    länk #23
    Paul-Staffanstorps avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2009

Har "sett" dessa i Ryssland. Fy...
    Men vad gör man om man har ont i magen?
    Fy...
    Fy...
    Fy...
    Usch ja... och hela Thailand är fullt utav dessa, och då man är en flitig Thailandsresenär så har man grava problem då man är vig som ett kylskåp.... haha
    Mvh Paul

9.    länk #24
    gadu^s avatar
    Inloggad
    En annan utmaning för er...
    Har en lilltoa på entrevåningen och skulle vilja klämma in en dusch, handfat och toastol. Utrymmet är 183x135cm.
    http://4.bp.blogspot.com/_LBBzePYPls.../entreplan.bmp
    Får det plats med en dusch?
    Nu har jag lekt lite med Sketchup...
    Vägghängd toa på hörnfixtur i vänstra hörnet och ett litet-litet handfat i högra hörnet. Direkt till vänster en vägg med glasblock för dusch, ingen glasdörr till duschen utan endast draperi.
    Allt på en yta av 183x135cm, skulle detta funka?

(Dock är kaklet standardmaterial från sketchup, inga kulörer som vi kommer välja )

Mvh//Janne

10.    länk #25
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Stockholm

Nu har jag lekt lite med Sketchup...
    Vägghängd toa på hörnfixtur i vänstra hörnet och ett litet-litet handfat i högra hörnet. Direkt till vänster en vägg med glasblock för dusch, ingen glasdörr till duschen utan endast draperi.
    Allt på en yta av 183x135cm, skulle detta funka?

(Dock är kaklet standardmaterial från sketchup, inga kulörer som vi kommer välja )
    Med en vägghängd toa blir de ju onödigt trångt. En vanlig stol i hörnet åt ena eller andra hållet skulle nog bli rymligare.

11.    länk #26
    gadu^s avatar
    Inloggad
    Med en vägghängd toa blir de ju onödigt trångt. En vanlig stol i hörnet åt ena eller andra hållet skulle nog bli rymligare.
    Helt rätt, men anledningen till vägghängd är att frugan vill ha det enklare att städa...
    Toastolen står idag ungefär rakt ut från den vänstra (långa) väggen och ca 50cm från den korta väggen.. (hmm, låter konstigt men hoppas ni fattar).
    Mvh//Janne

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09