56 453 läst · 5 svar
56k läst
5 svar
Går silicon att ta bort från kakel?
HEj!
Om jag anväder siliconfog, silicon, siliconlim för att montera prylar i badrum, går detta att ta bort från kakel? Eller är det helt omöjligt? Såg att det fanns nått medel, men är mycket tveksam om det fungerar.
Erfaranhet?
Om jag anväder siliconfog, silicon, siliconlim för att montera prylar i badrum, går detta att ta bort från kakel? Eller är det helt omöjligt? Såg att det fanns nått medel, men är mycket tveksam om det fungerar.
Erfaranhet?
Silistrip heter medlet tror jag. Har inte provat...
Det känns som vi missat ngt :-[ Alla pratar om att det är ett helvete att få bort överflödet av silikonfogen när man fogat färdigt. Men med Lip Sanitär Silikon som vi använt är bara att skrapa med nageln på kaklet när det "stelnat" lite. Hur smidigt som helst!
¤ maria ¤ skrev:
Men inte är det enkelt, det är svårt!
Jag råkade kladda lite med silicon i handfatet som jag hade på fingrarna, det var ett helsikte att få bort, och då hade det inte stelnat.
En annan fråga, är det någon som vet om detta "ta bort medel" även tar bort "superset" -lim ?
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.
Liknande trådar
-
Sand i vattenledningarna
Vatten & Avlopp -
Garanti-ärende, skälig tid och ersättning?
Värmepumpar -
Hål i väggen i tvättstuga efter tidigare utlopp för torktumlare. Vad göra?
Ventilation -
Paret köpte gård i Floda för över sex miljoner kronor – utan att ha sett den
Köpa & Sälja hus -
Plattsättare titta hit! Hur fogar man silicon vid köksbänken?
Kök