1 737 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
vad tusan gäller
var man än läser om badrumsrenoveringar så står det att man ska använda våtrumsskivor, isynnerhet här på detta forum
men tittar man på GVK och på dreras uppdaterade pdf står det klart o tydligt att man kan änvända vanliga gipsskivor i våtrum
jag maila så klart o fråga vad som gäller
Fråga: hej! om jag fattat det rätt så får man nu använda gipsskivor enligt dom nya reglerna från 1 oktober
Svar : _Det har du alltid kunnat använda! Vem har lurat i dig något annat?
och nu smma fråga till er
VAD GÄLLER*?????
men tittar man på GVK och på dreras uppdaterade pdf står det klart o tydligt att man kan änvända vanliga gipsskivor i våtrum
jag maila så klart o fråga vad som gäller
Fråga: hej! om jag fattat det rätt så får man nu använda gipsskivor enligt dom nya reglerna från 1 oktober
Svar : _Det har du alltid kunnat använda! Vem har lurat i dig något annat?
och nu smma fråga till er
VAD GÄLLER*?????
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Hur man än vänder och vrider på det hela så måste det ju bara vara bättre utan kartongbeklädd gips när det finns alternativ.
Visst är det dyrare men eftersom det blir bättre så kan man ju försöka se fördelarna också istället för bara pengarna.
Risken att få mögelproblem är ju i princip obefintlig.
Visst är det dyrare men eftersom det blir bättre så kan man ju försöka se fördelarna också istället för bara pengarna.
Risken att få mögelproblem är ju i princip obefintlig.
Jag satte våtrumsskivor i duschhörnan och vid badkaret. Resten fick bli kartonggips.
Jag fick intrycket att det inte fanns några godkända våtrumsskivor enligt GVK och att man tills man har godkänt några godkänner kartongklädd gips. Nån som vet FÅR man använda våtrumsskivor enligt GVK???
Problemet är att mattlimmet inte torkar om man använder våtrumsskivor. Utan det behövs papp som limmet kan reagera med och torka.hallonkräm skrev:
Klicka här för att svara