1 346 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
gips?
Läste här i forumet att om reglarna sitter 45 cc i badrumsvägg så behöver man inte sätta dubbel gips. Men sätter man bara ett lager så måste detta ju skruvas, eller? Min gissning är att man limmar skivorna för att inte skruvarna ska krypa ut o skada tätmembranet. Är jag helt fel på det?
Behöver svar snabbt eftersom vi är mitt uppe i bygget...
Behöver svar snabbt eftersom vi är mitt uppe i bygget...
Jag satte OSB bakom den skruvade gipsen OCH c/c 450 - känns tryggast så!
Vägg/takgips kan du med gott samvete skruva - dubbel golvgips däremot skall du enbart limma översta lagret med t.ex. Ardex S48!
http://www.ardex.se/produkter/s48.html
Vägg/takgips kan du med gott samvete skruva - dubbel golvgips däremot skall du enbart limma översta lagret med t.ex. Ardex S48!
http://www.ardex.se/produkter/s48.html
Klicka här för att svara