Säljs badrumsporslin i olika färger nu för tiden?
Jag har sett några badkar i andra färger än vitt, men finns toastol, handfat också i andra färger?
Ser framför mig ett badrum med nån snygg färg på porslinet som matchar kaklet... 8-)

Ville bara säga att va kul att det finns ngn mer än jag som tycker det skulle va snyggt med färgat porslin :D Har aldrig fått medhåll tidigare. Gillar faktiskt dom där gamla toaletterna i turkost, grönt etc. Det är ju kombinationen med tapet/matta som gör att det blir så ofantligt hemskt! Tycker det skulle va läckert med ett litet badrum med väggar och golv i gråskala och färgat porslin men får tyvärr fortsätta drömma... Hoppas du hittar ngt läckert! Lycka till :)

Åh jag ääälskar de gröna och turkosa.....skitsnyggt! Helst skulle jag vilja ha en bidé också, varför är det ingen som har sånt längre? När jag och min syster var små badade vi våra dockor däri.... ;D
/Också Maria

Självklart har vi bidé, det är väl inget att bry sig om vad andra tycker! Och vårt barnbarn gillar ett tvättställ i hennes höjd.

Men färgat porslin ser lätt sjaskigt ut, tycker jag. Vitt är så fräscht (åtminstone när man städat  ;))

/EB

EB skrev:
Men färgat porslin ser lätt sjaskigt ut, tycker jag. Vitt är så fräscht (åtminstone när man städat  ;))
Det är ju det som är problemet....efter att man städat det tar det typ 5 minuter innan det ser äckligt ut igen....vitt måste ju vara en av de sämsta "färgerna" att ha i ett badrum egentligen. Undrar vilken färg som är den optimala...pissgult? ;D

Snigel skrev:
Det är ju det som är problemet....efter att man städat det tar det typ 5 minuter innan det ser äckligt ut igen....vitt måste ju vara en av de sämsta "färgerna" att ha i ett badrum egentligen. Undrar vilken färg som är den optimala...pissgult? ;D
Eller bajsbrunt :-X

det är väl meningen med vitt att smutsen syns tydligt och det gör att man städar oftare ;). Viktigt i kök och toa.
gaia

hej!
Finns åtminstone på blocket.begagnat :-*

I min IDO katalog finns flera olika nyanser av vitt, nej skämt åsido, det finns i alla fall pasteller, men blir förstås dyrare...
::)

Måste bara lägga mig i lite i om att det syns mer smuts i vitt än färgat porslin och av erfarenhet så syns fläckar och skit MYCKET mer i färgat porslin. Det går inte att borsta tänderna en gång utan att man måste ta fram städborsten och skura för att det ska se rent ut igen. Det blir små små stänk överallt av tandkräm och det syns överallt och porslinet blir aldeles prickit, då är vitt mycket enklare i just den bemärkelsen. Däremot kan jag hålla med om att det är lite nostaligsnyggt med färdat porslin.

I

Sluta drömma och hämta vår :)

Någon som vill ha badrumsinredning i turkos?
Badkar, toastol, bide och handfat, autentiskt 70? tal.
Bortskänkes till första bästa, om vi inte har hunnit köra det på tippen.

/ Fredrik

Snigel skrev:
Åh jag ääälskar de gröna och turkosa.....skitsnyggt! Helst skulle jag vilja ha en bidé också, varför är det ingen som har sånt längre? När jag och min syster var små badade vi våra dockor däri....  ;D
/Också Maria
Ja, varför förstår man inte användandet av bidé i Sverige?! Nere på kontinenten tycker de vi är direkt ohygieniska som inte använder bidè. Och det är ju inte bara för intimhygien, man kan ju tvätta fötterna, barnen kan tvätta händerna och leka i dem. Det finns många användningsområden!  ;)

Vi kommer att ha två bidèer i vårt nybyggda hus, de och toalettsitsarna (allt vägghängt) kommer från Villeroy & Bosch, modell "Subway", och är förutom otroligt praktiska dessutom ursnygga!

Vad gäller färg så håller jag nog på vitt, just för att se smutsen snabbare (OK, inte tandkräm kanske). Håller med Gaia, så av precis samma anledning vill jag ha ha rostfritt i köket, man städar oftare! :). Men visst kan det vara lite kul med färgat porslin på rätt plats!

Tornhill skrev:
Sluta drömma och hämta vår :)

Någon som vill ha badrumsinredning i turkos?
Badkar, toastol, bide och handfat, autentiskt 70? tal.
Bortskänkes till första bästa, om vi inte har hunnit köra det på tippen.

/ Fredrik
har du det kvar?

Snigel skrev:
Säljs badrumsporslin i olika färger nu för tiden?
Jag har sett några badkar i andra färger än vitt, men finns toastol, handfat också i andra färger?
Ser framför mig ett badrum med nån snygg färg på porslinet som matchar kaklet... 8-)

tycker också om dom gamla toastolar handfat o bide med andra färger tex brunt blått m,m från 80 70 60 talet, finns massa på blocket men ska köpa sånt när jag flyttat.

fordmicke skrev:
tycker också om dom gamla toastolar handfat o bide med andra färger tex brunt blått m,m från 80 70 60 talet, finns massa på blocket men ska köpa sånt när jag flyttat.
Finns det delar till dom gamla gustavsbergstoastolar om nåt går sönder?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.