Hej, fick mitt badrum renoverat för ca 6mån sen. Nu upplever jag avloppslukt från toan. Det sitter ett plastlock bak på toaletten och där innanför sitter toaletten ihop med avlopps röret. Därifrån kommer den dåliga lukten och även lite vatten. Min teori är att det inte är helt tätt mellan toaletten och avloppsröret därav lukten. Vad göra?

Ringa och påtala problemet för de som renoverade badrummet och se till att de löser det?

Om det läcker upp vatten mellan avlopp och toalett så verkar ju det vara stopp/dålig avrinning.
Har man tur så har de bara glömt att sätta dit en gummimanschett vilket skulle kunna föklara lukten men knappast vattnet...

Vattnet är troligt en spricka i porslinet. Sällan möjligt att se med blotta ögat.

Vi hade samma problem ett tag, vilket visade sig när toastolen lossnade från golvet på ena sidan och liksom vickade lite... då blev det inte tätt mot avloppsröret. När det var kollat så att det var tätt, och stolen fästes igen så försvann lukten.

Vattnet är iofs bara några droppar, inte mkt att tala om. Men jag tror på den här gummimanschetten, som då kanske saknas ell sitter fel. En sådan rätt placerad borde ju avhjälpa lukten tycker man...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.