Är det någon som har kaklat taket i badrum? Det kanske låter knasigt, men det behöver nog inte ta så mycket längre tid än att slipa, spackla och måla om ett gammalt fult tak. Skugglister slipper man också sätta upp. Se´n kan man snacka om helkaklat!
 
Jag ser direkt en stor nackdel....: Att foga i taket ;)

Har dock inte provat själv, men jag har funderat på det efter ett besök på ett spa med kakel i taket i ångbastun
 
K
Jag har kaklat tak.
Det funkar, men man får en rätt jobbig arbetsställning. Särskilt i det rummet jag gjorde det för där sattes plattor som var 66 x 33 cm. :o Man var rätt slut i armar och axlar efter det och inte blev man gladare av att foga eländet när vatten rinner längst armarna och in innanför tröjan och all fog du tappar hamnar alltid, enligt lagen om alltings jävlighet, i munnen, på glasögonen eller i fickan där du förvarar din plånbok, men resultatet blev snyggt :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.