1 104 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Billig standardtoa?
Har sagt det flera ggr här, men säger det igen. Köp bara kvalitetsmärken Typ Gustavsberg, Ifö, Ido, om du har tänkt att behålla den några år. (tippar på ca 2000-2500 kr inkl sits och avst. ventil hos byggvaruhusen)
Det säljs rätt mycket skit just nu, och har man fått byta ut en wc 3 ggr på en vecka så blir man bara förbannad.
Vi provade med nåt polskt lågbudgetmärke, på firman där jag jobbar, men det slutade med att jag bad chefen köra upp dem nånstans.
Det säljs rätt mycket skit just nu, och har man fått byta ut en wc 3 ggr på en vecka så blir man bara förbannad.
Vi provade med nåt polskt lågbudgetmärke, på firman där jag jobbar, men det slutade med att jag bad chefen köra upp dem nånstans.
Bauhaus har haft priset ca 1500 för en Gustavsberg utan sits som pris ganska länge. Sits kanske man ändå vill ha något annat än det tråkiga vita så där tjänar man en slant.
Räknas Hafa och Swedbergs till gruppen "kvalitetsmärken" eller skall man undvika dem? Vi skall skaffa två nya WC till vårt hus och vill inte ha något skräp installerat.lordi skrev:
// fredrik
Vi köpte en Gustavsberg på Bauhaus till uthuset för ca 1-2 månader sedan, tror den kostade 1590:- utan sits. Fungerar mycket bra.Snuttjulle skrev:
Innan det hade vi köpt på Hornbach, 890:- exklusive sits. Efter en vecka läckte den in i skålen, läckte utåt i skarven mellan vattenreservoar och stol och man behövde "mecka" med knappen för att spolningen skulle sluta.
/ Fredrik
Jag personligen skulle undvika både Hafa och Svedbergs. Speciellt Hafa, de köper in lågbudgetgrejer i Kina och sätter sitt namn på dem. Har för mig att även Svedbergs gör det med många av sina grejer. Kineser är bra på mycket men inte på VVS-prylarFrodovic skrev:
kolla in www.rinkabyror.se
Hej!
Om den inte absolut måste vara ny så hade de ett gäng på Rivners för ett par veckor sedan när vi var där och tittade. Har för mig att de kostade typ 300:-.
http://www.rivners.se/
/pinebar
Om den inte absolut måste vara ny så hade de ett gäng på Rivners för ett par veckor sedan när vi var där och tittade. Har för mig att de kostade typ 300:-.
http://www.rivners.se/
/pinebar
Klicka här för att svara