Hejsan! Måste man hel-limma golvgipset som en massa typ Ardex s48 som alla pratar om eller vad det heter.Kan man inte använda PL400 Sättlim och spritsa ut den tätt på skivan?
beror på vad som är tanken med gipslimningen... om du ska skapa dig en godkänd konstruktion för kakelsättning så är svaret ja (finns även andra fabrikat än Ardex som tillverkar denna typ av produkt till humanare priser, tex Kiilto)
För att vi ska få det godkänt på jobbet, så måste vi använda S48. Nu lägger vi det på spånplatta. Vi har provat med PL400 sättlim oxå, men håll inte lika bra, är lite elastiskt, så det rör sig.
Mvh Micke
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.