3 516 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Dusch mitt på vägg
Hejhopp
vi har byggt 15m2 badrum med duschutrymmet mitt på en kortvägg, alltså inte i hörn.
80x120 cm.
Nu är frågan hur det ska byggas bäst. Från början var tanken att bygga två 80 cm väggar med glasblock, men hur kan man sedan montera en glasdörr mellan väggarna??
I väntan på en lösning har jag ställt dit en duschkabin.
Nån som har bra idéer?
vi har byggt 15m2 badrum med duschutrymmet mitt på en kortvägg, alltså inte i hörn.
80x120 cm.
Nu är frågan hur det ska byggas bäst. Från början var tanken att bygga två 80 cm väggar med glasblock, men hur kan man sedan montera en glasdörr mellan väggarna??
I väntan på en lösning har jag ställt dit en duschkabin.
Nån som har bra idéer?
Jo den har jag kollat, går att mått beställa också. Snygg på bild, skulle vilja se den i verkligheten också....
Men finns det en lösning att montera glasdörr mellan två glasblocksväggar? Skjutdörr vore kanske enklast. Men skulle det hålla att limma? Eller finns det något system att fästa t ex med aluprofiler?
Men finns det en lösning att montera glasdörr mellan två glasblocksväggar? Skjutdörr vore kanske enklast. Men skulle det hålla att limma? Eller finns det något system att fästa t ex med aluprofiler?
Tack för tipsen, ska tala direkt med Vetro imorron. De hänvisar till återförsäljarna, men där hänvisar de tillbaka till Vetro...Vetro säljer både dörrar och glasblock så de borde veta. På byggmarknaderna tycker jag det är rätt hopplöst att hitta folk som är så kunniga att de kan ge korrekta svar på såna här frågor (Bauhaus, K-Rauta, Silvan, Coop.....).
Finns det något ställe, stormarknad, Comfortbutik eller vad som helst där man kan gå in och träffa riktiga proffs? Och kanske se intressanta installationer av dusch och bad. I Sthlmsregionen eller åtminstone Mälardalen?
Finns det något ställe, stormarknad, Comfortbutik eller vad som helst där man kan gå in och träffa riktiga proffs? Och kanske se intressanta installationer av dusch och bad. I Sthlmsregionen eller åtminstone Mälardalen?
Klicka här för att svara