Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Azkels avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2010
    Län: Stockholms

Flytspackling var svårt, riktigt svårt anser jag som glad amatör i alla fall.
    Jag följde Paul-Staffantorps tips så gott jag kunde men vi blandade för långsamt och ytan var för stor.
    Jag hade för mycket flytspackel i de kraftiga fallområdena vilket gjorde att jag slutade med bakfall efter den första omgången. Fick flyta en gång till ovanpå den första kakan men denna gång i omgångar (med avstängningslist) för att få till ett godkänt fall på hela ytan. (14 kvm) Som tjockast blev det 35mm, klart mer än jag tänkt mig, men så går det när man inte kan...

Avstängningslisten var en riktig *%&@¤ att få bort när den satt direkt på golvspånet. Dessutom läckte den som ett såll då den inte kunde sluta tätt med all armering och värmekabel imellan.

Hade jag gjort om det idag hade jag (som Paul skriver ovan) först gjort en kaka på 12-13mm över hela ytan för att sedan när det brunnit stänga av de kraftiga fallområdena med list och flyta en till kaka över resten av ytan med svagt fall. När den väl brunnit, in med handspackel för de kraftiga fallområdena. Det var väl nästan där det slutade för mig ändå. 27 säckar med flytspackel krävdes det men resultatet blev bra.

Hatten av för er som fixar allt i ett svep!!!

Mvh / Azkel

2.    länk #32
    Forumgud Medlem: Jun 2006
    Län: Skåne

Kan trösta dig med att inte ens "proffsen" lyckas varje gång och särskilt inte när det är så stort som ditt och om det finns två brunnar.

I sådana fall är det bättre att flyta i två omgångar.

Du skulle ha dragit silikon där avstängningslisten inte slöt tätt.

3.    länk #33
    Senior medlem Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Maxit 4320 Fibre Flow Rapid behöver bara armeras vid flytande konstruktioner som överstiger 10 kvadratmeter.
    Inte om du frågar maxit (weber) själva. Samma gäller vid träbjälklag.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom