24 293 läst ·
7 svar
24k läst
7 svar
Golvvärme - måste man vänta 4v innan man kör på?
Har nyrenoverat badrum med golvvärme, nu är allt klart och byggfirman rekommenderar att jag väntar 4v med att sätta på golvvärmen. Han sa att det är bättre att allt torkar långsamt.
Stämmer detta? Det känns trist att inte kunna njuta av golvvärmen nu när kylan kryper på. :-/
Stämmer detta? Det känns trist att inte kunna njuta av golvvärmen nu när kylan kryper på. :-/
Stämmer! 28 dygn på normaltorkande produkter, innan full härdning är uppnådd, vilket betyder att om du fräser på innan så torkar det innan det härdat klart och du tappar hållfasthetstillväxten.
Lägg ut en matta så länge
Lägg ut en matta så länge
Gör man skillnad på vattenburen golvvärme och elslingor när det gäller dessa 28 dagar som jag också läst om?
Gör man skillnad på om golvvärmen (vattenburen) ligger i betongplattan (ej lika varmet) eller om golvvärmen ligger under golvspackel 1-2cm i badrum (kanske blir varmare) som jag har i badrummet. :-?
Någon som vet??
Gör man skillnad på om golvvärmen (vattenburen) ligger i betongplattan (ej lika varmet) eller om golvvärmen ligger under golvspackel 1-2cm i badrum (kanske blir varmare) som jag har i badrummet. :-?
Någon som vet??
Gäller detta med 4 veckor även fpgen mellan klinkerplattorna, eller bara själva fixet.
Tror inte att det spelar någon roll vilket du än har. Golvet blir ju lika varmt.storfamiljen skrev:Gör man skillnad på vattenburen golvvärme och elslingor när det gäller dessa 28 dagar som jag också läst om?
Någon som vet??
Klicka här för att svara