Har nyrenoverat badrum med golvvärme, nu är allt klart och byggfirman rekommenderar att jag väntar 4v med att sätta på golvvärmen. Han sa att det är bättre att allt torkar långsamt.

Stämmer detta? Det känns trist att inte kunna njuta av golvvärmen nu när kylan kryper på. :-/

K
Stämmer! 28 dygn på normaltorkande produkter, innan full härdning är uppnådd, vilket betyder att om du fräser på innan så torkar det innan det härdat klart och du tappar hållfasthetstillväxten.

Lägg ut en matta så länge :)

Hänger inte riktigt med, klinkergolvet ligger på betong. Vad betyder det att jag tappar hållfasthetstillväxten?

S
Det betyder att hållfastheten i fixen som du fäst dina klinkerplattor med torkar för snabbt och att plattorna kan lossna.

Gör man skillnad på vattenburen golvvärme och elslingor när det gäller dessa 28 dagar som jag också läst om?
Gör man skillnad på om golvvärmen (vattenburen) ligger i betongplattan (ej lika varmet) eller om golvvärmen ligger under golvspackel 1-2cm i badrum (kanske blir varmare) som jag har i badrummet. :-?
Någon som vet??

Gäller detta med 4 veckor även fpgen mellan klinkerplattorna, eller bara själva fixet.

S
storfamiljen skrev:
Gör man skillnad på vattenburen golvvärme och elslingor när det gäller dessa 28 dagar som jag också läst om?
Gör man skillnad på om golvvärmen (vattenburen) ligger i betongplattan (ej lika varmet) eller om golvvärmen ligger under golvspackel 1-2cm i badrum (kanske blir varmare) som jag har i badrummet.  :-?
Någon som vet??
Tror inte att det spelar någon roll vilket du än har. Golvet blir ju lika varmt.

K
Marlon Brando skrev:
Gäller detta med 4 veckor även fpgen mellan klinkerplattorna, eller bara själva fixet.
Gäller även fogen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.