Gr det bra att fästa badrumsspeglar med våtrumssilikon? Eller förstör det spegeln från baksidan på nåt vis? Har inte riktigt fått kläm på vilket som gäller, vill inte klabba med någon upphängning som kräver skruvar i kaklet

Ja det funkar men du ska INTE använda den med ättika i som man brukar ha i badrum, antimögel-varianten
Den fräter sönder spegel-filmen efter ett tag, då får du byta spegeln 8-)

Okej, detta blir ingen infälld spegel, skall fästas direkt på kakel, våtrumssilikon utan ättika då alltså?

Det bästa är att använda några duttar sättlim, typ PL400, då sitter den som berget. Nackdelen är att den blir extrem tråkig att ta bort om det skulle behövas..

Mmmm, tror jag satsar på silikon, men vad heter den typen jag behöver då? kollade som hastigast i en färgaffär och där fanns ju bara den där sorten med antimögel för våtrum

använd tigerfix, ska visst vara väldigt bra till att fästa saker med. Sen är det visst inga problem att få bort heller den dag du vill det. sök på forumet om detta.

jocke@nybleus.se skrev:
Ja det funkar men du ska INTE använda den med ättika i som man brukar ha i badrum, antimögel-varianten
Den fräter sönder spegel-filmen efter ett tag, då får du byta spegeln  8-)
Lånar tråden lite...

Vilket silicon använder man i så fall när man ska "täta runt" spegeln efter den är uppsatt?

Finns det risk att "ättika"-siliconet går runt kanten och kommer på baksida av spegel
för att sedan "fräta" sönder spegel?

//Dontino

Hur skulle en glasmästare göra..? Kanske kan köpa tjänsten upphängning samtidigt som man beställer speglarna, men helst gör jag ju det själv

Dubbelhäftande tejt... sitter som en smäck.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.