Nykomling
Medlem: Feb 2011
Län: Västra Götalands län
Om man har tittat på en Tapwell blandare så är man väl knappast intresserad av en FMM!?
Tapwell köper sina blandarfästen från Trio Perfekta och har bara lagt med några utvalda i deras katalog så bry dig inte så mkt om det. Det finns givetvis 160cc för utanpåliggande både helgjutna 40cc och 150/160cc dragning.
Finns fyrkantiga också, hojta så tar jag fram dem åt dig (tror det är Mora som har dem). Köp INTE den biltema skiten!
Fullvärdig medlem
Medlem: Nov 2006
Län: Skåne
Vi har precis slängt ut vår ett år gamla Hafablandare, 150 cc, p.g.a. att den ständigt läcker (trots att den varit inne på reparation).
Jag kan säga att det är inte lätt att få tag på en ersättningsblandare i 150 cc i Sverige. Fick beställa av Moras utlandssortiment och vänta i flera veckor. Blandare i 160 cc fanns dock i massor på byggvaruhusen. Känns inte som om någon förändring avseende cc-måttet är aktuellt just nu ;-)
(Visst är det fult med blandarfäste - man vill helst slippa det.)
Senior medlem
Medlem: Feb 2007
Län: Västkusten
Om man har tittat på en Tapwell blandare så är man väl knappast intresserad av en FMM!?
Jag trodde i min enfald att fler tillverkare än FMM har duschblandare i sitt sortiment som
är gjorda för att monteras direkt på väggen och därmed slippa blandarfästen som
i mitt tycke är en riktigt ful lösning.
Senior medlem
Medlem: Oct 2010
Län: Hemma
Oras har flera 150cc för övrigt, och fabrik i Västerås! Men jag är lite allergisk mot Oras, får konstiga harklingar och utslag bara jag hör ordet!
Bland dom första att producera blandare i komposit (plast) pga av dom höga metallpriserna! Tyvär har redan Mattson och Mora flaggat för att dom kommer att följa efter och göra egna versioner?! SUCK!
Har dom missat hela poängen?! Det finns inget bättre än att ta en ny blandarkartong och känna hur skönt det är att veta att man håller i gedigen helgjuten kvalite?! Jag skulle lätt betala en slant extra för att få just det! Men det kanske bara är jag???
Senior medlem
Medlem: Oct 2010
Län: Hemma
Sen finns det ju en anledning till att man kan tänkas ha blandarfäste!
Bättre att skruva en blandare med två skruv istället för en och en ordentlig anläggningsyta som man kan "limma" fast med silicone som ett extra fäste.
Har haft en kund för något år sen som ringde och klagade på att blandaren lossat från väggen, förvånad åkte jag dit och fann att han hade rivit med hela blandaren med kottling och allt från väggen! Problemet var ju bara att han själv fixat väggarna och kottlingen alldeles på egen hand för han kunde självklart det! Grattis! Med ett stort leende åkte jag glatt hem och tog en öl, eller två!
Nykomling
Medlem: Feb 2011
Län: Västra Götalands län
Väldigt olika vad folk tycker som du kan läsa här ovan.
Själv tycker jag och många kunder med mig att snyggast lösning är den 40-150cc som du syftade på ibörjan är snyggast tillsammans med en snygg balndare. Men det händer också ofta att många tycker som Peter2400 här ovan att de vill ha den integrerad och det funkar ju givetvis också. Då finns det ju Ostnors modeller, men de är ju lite plastiga och har lika mkt designkänsla som en påse jord (högst personlig åsikt). ;-)
Anledningen till att man använder 150cc standarden tillsammans med utanpåliggande är för att då slipper man de lite klumpigare M26 muttrarna på brickan och således blir lite snyggare.
Senast redigerad av Jan-Å 2011-02-19 10:29Anledning: reklam