Vad är era erfarenheter av detta märke? Har hittat en modell som passar in perfekt i mitt nya badrum men vill gärna höra lite av vad ni tycker. Sökte men hittade inte alls mycket om det.

Hej,
väntar med spänning på mina badrumsmöbler fr Trendimport nu i dagarna, pratade med dem i torsdags, och då var de skickade, ska ta upp till 5 arbetsdagar.

Återkommer med info om kvalité när jag kännt på dem

TyraMyra

Hej,
har nu fått vår badrumsinredning, och är överraskad över hur fräscha möblerna var! Allt känns gediget, ingen plastig känsla här inte. Rejält och mkt snyggare i verkligheten än på bild. Leveransen missade med två dagar, men det var pga DHL, som påstod att de hade aviserat men det hade de inte >:(. Allt var med, inget var skadat och det verkar lättmonterat. Kan nu med lätthet rekommendera Trendimport.

Jag beställde följande G029 (mörkt träslag) samt G-046 i ek.

mvh
TyraMyra

Det jag kan känna mig lite kritisk till är uplägget på hemsidan där man säljer EU-mopeder, grillar, badrumsinredning, värmepumpar mm. på samma hemsida, det känns inte särskilt seriöst........

därmed inte sagt att prylarna håller låg kvalitet eller att själva företaget inte är seriöst, men helhetsintrycket får sig en ordentlig törn hos mig ialla fall.

Mm, håller med pappskallen, kände likadant för hemsidan. Jag trillade in på den efter att ha läst tråden om billiga massagebadkar fr Importlagret, där nämndes även Trendimport och BT-trading.

Vi hade precis fått en offert fr Vedum, där vårt möblemang skulle kosta ca 26000kr inkl 30% rabatt. Länge gick vi och var nöjda med den, men sen kollade jag på alternativ, bla på nätet, och, ja priset var för bra, så jag chansade.

För mina 26000kr fick jag möblemang i massivt trä inkl kranar och tvätthoar till två badrum OCH ett massagebadkar för två, kanske inte den kvalitén som Vedums med låddämpare mm, men det skiter jag i, vi behöver ändå inte de finesserna i ett badrum.

Poängen är väl den att man inte skall döma hunden efter håren (euhh vikken klyscha :-[) utan att det kan bli bra iallafall. Jag tror att eftersom de importerar så mkt monsterstora saker som 4-hjulingar mm så får de rejält med rabatt på transporterna, och varför de har valt badrumsgrejjer har jag ingen aaning om, men bra blev det i slutändan, både med möbler och badkar.

TyraMyra

Måste säga att trendimport gjorde ett gott intryck på mig när jag köpte 2 udda höga kranar för 490 :- st i sommras och ena läckte när jag monterat den. Det var inget problem att byta den men den fanns inte i lager men de erbjöd mig att ta utställnings exet så länge men jag sa att jag klarar mig med den ena så länge så efter en vecka så fick jag hem blandaren och den funkar än trots det billiga priset ;D

• dusch3_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TyraMyra skrev:
men bra blev det i slutändan, både med möbler och badkar.

TyraMyra
Och det är ju huvudsaken :) det är ju kul att chansa lite oxå och inte vara så tråkiga som alla andra heller ;)

(har själv köpt prylar på megabad, leverans nästa vecka förhoppningsvis)

Hej! Har inte läst alla inlägg om trendimport här men skriver för att varna er för att handla hos dem! När vi byggde hus för ett år sedan köpte vi badrumskranar och dushvägg från trendimport, idag ett år senare har en av kranarna rostat och är sönder!! Vi reklamerade då kranarna men trendimport VÄGRAR att ta tillbaka dem!! De säger att garantin har gått ut...för den gäller bara ett år. Vi är ENORMT missnöjda med kranarna för de är låter mycket och vattnet sprutar ur dem. Jämför jag med andra kranar i huset som kommer från Tapwell och Mattsson är det stor skillnad!!

Och den där dushväggen vi köpte levererade Trendimport utan beskriving så än idag är vi osäkra på om alla delar sitter på plats, även här struntade de i att hjälpa oss trots att vi ringde dem flera gånger.

Inte kul att nu behöva gå ut och köpa nya kranar efter att ha använt dem i ett år!!! FY för trendimport

Jag har bara bra erfarenheter av Trendimport. När de dröjde med leveransen av badrumsmöbeln (då den modellen upphört), fick vi en 1000:- dyrare möbel för samma pris. När sen spegeln råkade få lite repor på sig så fick 1200:- tillbaka för att kunna måttbeställa en ny spegel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.