3 737 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
klicker på badrumsmatta
Det är ingen bra och inte heller en godkänd ide.
Cementprodukterna påskyndar mattans åldrande och torkar ut den, vilket slutar i att den spricker och då läcker den. Bättre att göra det ordentligt och rätt från början.
Cementprodukterna påskyndar mattans åldrande och torkar ut den, vilket slutar i att den spricker och då läcker den. Bättre att göra det ordentligt och rätt från början.
Vissa nylagda mattor är godkända som underlag för klinker. Då utgör mattan tätskiktet i en så kallad tunnskiktskonstruktion. Men det rör sig alltså om nylagda mattor. Armstrong, t ex, har sådana mattor. Kolla GVKs hemsida för mer info.
Tusen Tack, för länken till GVK. 
Alla jag talat med tidigare har bestämt hävdat att man ej kan kakla på en sprillans ny våtrumsmatta av märket armstrong.
Alla jag talat med tidigare har bestämt hävdat att man ej kan kakla på en sprillans ny våtrumsmatta av märket armstrong.
jag ska precis börja med att göra om mitt gamla badrum till tvättstuga.
Det är möjligt att det inte är godkänt med plastmatta under klinker i badrum, men jag fundera på att klinkra på plastmattan ändå... Det lär ju inte bli någon större fuktbelastning i en tvättstuga..... Min fundering är hur man får det att fästa. Kan man köra med fix direkt på plastmattan. Eller ska man köra med något annat.
Någon som har erfarenhet av detta
Det är möjligt att det inte är godkänt med plastmatta under klinker i badrum, men jag fundera på att klinkra på plastmattan ändå... Det lär ju inte bli någon större fuktbelastning i en tvättstuga..... Min fundering är hur man får det att fästa. Kan man köra med fix direkt på plastmattan. Eller ska man köra med något annat.
Vårt försäkringsbolag kräver att vi har fuktspärrat golv. Men kanske att det är olika? Det kan ju hända att en tvättmaskin går sönder och att få en vattenskada för att man inte orka göra det ordentligt känns lite onödigt dyrt. Eller?Dacke skrev:jag ska precis börja med att göra om mitt gamla badrum till tvättstuga.
Klicka här för att svara