enligt flera sidor på internet och diverse brochyrer kan
man lägga klinker på befintlig badrumsmatta
men har också hört motsatsen
vad gäller tänkte även ha golvvärme {el]
inlagt

K
Det är ingen bra och inte heller en godkänd ide.
Cementprodukterna påskyndar mattans åldrande och torkar ut den, vilket slutar i att den spricker och då läcker den. Bättre att göra det ordentligt och rätt från början.

Vissa nylagda mattor är godkända som underlag för klinker. Då utgör mattan tätskiktet i en så kallad tunnskiktskonstruktion. Men det rör sig alltså om nylagda mattor. Armstrong, t ex, har sådana mattor. Kolla GVKs hemsida för mer info.

Tusen Tack, för länken till GVK. :)

Alla jag talat med tidigare har bestämt hävdat att man ej kan kakla på en sprillans ny våtrumsmatta av märket armstrong.

Finns det någon som kan ge lite mera tyngd till påståendet att man kan klinka ovanpå en armstrongmatta? vi har en som är 2 år gammal och skulle gärna lägga klinkers där... för golvvärmens skull ;)

MVH
henrik

jag ska precis börja med att göra om mitt gamla badrum till tvättstuga.

Det är möjligt att det inte är godkänt med plastmatta under klinker i badrum, men jag fundera på att klinkra på plastmattan ändå... Det lär ju inte bli någon större fuktbelastning i en tvättstuga..... Min fundering är hur man får det att fästa. Kan man köra med fix direkt på plastmattan. Eller ska man köra med något annat.

Någon som har erfarenhet av detta

Dacke skrev:
jag ska precis börja med att göra om mitt gamla badrum till tvättstuga.

Det är möjligt att det inte är godkänt med plastmatta under klinker i badrum, men jag fundera på att klinkra på plastmattan ändå... Det lär ju inte bli någon större fuktbelastning i en tvättstuga..... Min fundering är hur man får det att fästa. Kan man köra med fix direkt på plastmattan. Eller ska man köra med något annat.

Någon som har erfarenhet av detta
Vårt försäkringsbolag kräver att vi har fuktspärrat golv. Men kanske att det är olika? Det kan ju hända att en tvättmaskin går sönder och att få en vattenskada för att man inte orka göra det ordentligt känns lite onödigt dyrt. Eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.