Hejsan!

Undrar om någon känner till något "mirakelmedel" för att få bort kalkavlagringar från glasväggarna i duschhörnan? Har provat kalkborttagningsmedel från ICA, men det gick inget vidare...  Får bort en del, men det finns kvar en del och det är fult och känns inte fräscht.  :P

Finns säkert något mer modernt! Någon som har tips?

//Helena

Hej!
Vanlig hushålls-ättika ska funka bra och helt miljövänligt  :). Funkade i alla fall på mina glasvaser.

Lycka till!!

//Lisa

Jag har provat "kalkosan" eller något med liknande namn. Ett gammalt hedeerligt knep är ju annars citronsyra som du blandar i vattten och sprutar på.

fosforsyra löser kalk effektivt - sök medel som innehåller denna syra ;)
gaia

home_promo_left.jpg

:)

Ja, enda anledningen att besöka Lidl är att de har Cillit Bang (fler ställen?) och deras fettlösande produkt är faktiskt helt suverän!

Jag säger bara en sak:

CILIT-BANG!!!

Vi testade typ alla produkter som existerar på marknaden när vi skulle göra rent våra duschväggar i glas. Inget funkade utom:

CILIT-BANG!!!!!

http://hoom-sthlm.blogspot.com/

Även Ica har, tex Kvantum i Kungenskurva (Stockholm), så det kan inte vara så svårt att få tag på.

Och medlet funkar löjligt bra.

Håller med, har provat alla mirakelmedel men endast Cilit Bang har gjort susen.
/Joel

Ville inte starta en ny tråd, därav återanvänder jag denna 2009-tråd.
Jag testade nyss att göra rent duschväggarna med nåt vi köpte på en marknad för massor av år sedan (på fruns inrådan...) http://www.fix-universal.com/
Den gröna burken hade jag. Blötte en scotch-brite och skrapade i burken med den "vassa" sidan och sen gnodde jag på glasväggarna ett par ggr. Sen skölja av med duschslangen. Funkade svinbra och skiten försvann hur enkelt som helst. På aluminiumet på duschväggen funkar den också, men lämnar vita avlagringar om man inte sköjer bort snabbt eller tar en trasa.
Min burk var som sagt gammal och medlet såg intorkat ut, men det funkade bra när man blötte det lite.
Tror det är lite som Vim, slipande men vi kör det ibland på diskbänk och hoar och det repar inte men blir jätterent o blankt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.