Elarbetsansvarig
m.m.
|
2010-03-21, 17:09
|
|
|
Nykomling
Medlem: jun 2009
Län: dalarna
|
Försäkringsfråga kakel källare yttervägg
Hejsan, jag skulle vilja ha ett snabbt svar på en fråga som kom upp igår när sambon var på tjejkväll.
Det var någon där som påstod att man inte fick kakla yttervägg pga försäkringsbolaget hade sagt nej till det av något anledning? Jag tycker det låter väldigt skumt, så länge man följer konstens alla regler, vilket är nog svårt ![]() MVH |
|
2010-03-21, 22:03
|
|
|
Moderator
Medlem: jun 2009
Län: Uppsala
|
Har svårt att se varför det skulle vara förbjudet av försäkringsskäl? Förmodligen blandar dom ihop kakel med tätskikt vilket kan vara dumt i ett badrum i källaren i och med att utsidan är tät också. Ovan mark finns ingen anledning alls till att kakel mot yttervägg är försäkringsförbjudet. Tjejkväll
![]() |
|
2010-03-21, 22:14
|
|
|
Senior medlem
Medlem: jun 2007
Län: Jämtland
|
Har aldrig hört det. Är iaf inte hos oss eller övriga större försäkringsbolag och mig veterligen inte heller hos något mindre.
Kan då svara för Länsförsäkringars alla länsbolag, Folksam, IF, Trygg-Hansas och Trygg-vestas alla bolag Detta är nog fenomenet där någon hört av någon etc och det har börjat med precis det Jan nämner och slutat med att det är förbjudet MVH Lorant |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|