Elarbetsansvarig
m.m.
|
2010-03-18, 18:19
|
|
|
Nykomling
Medlem: jan 2010
Län: Jönköping
|
våtrumstapet! Hur får jag bort?
Håller på å renovera mitt badrum. huset är från 1979. på 2 väggar (lättbetong) har jag våtrumtapet. hur får jag bort tapeten på enklaste sätt då den sitter som berg.. då men jag verkligen berg! har försökt med det mesta, stripper, värmepistol, spackelspade, dra bort den. intenting har funkat.. blir snart galen alltså. eller är det så att man kan ha kvar den? fruktansvärt tacksam för svar!!
Mvh Ronny |
|
2010-03-18, 21:20
|
|
|
Forumgud
Medlem: feb 2007
Län: Dalarna
|
ska du ha kakel på väggarna ska den bort annars kan du ""halvsula" låta den sitta kvar men skära upp hörn och där det ev. sitter löst
ska den bort är det mattstripper som gäller och efter det ev. en flex som slipar/fräsr bort matta och lim |
|
2010-03-21, 11:09
|
|
|
Forumgud
Medlem: feb 2007
Län: Dalarna
|
Flex är nog maskinen du söker
http://www.flexscandinavia.se/default.asp?t=20 |
|
2010-03-21, 12:48
|
|
|
Forumgud
Medlem: okt 2004
Län: Jönköpings
|
Det finns ju en text i BBV gällande befintliga ytskikt vid renovering som lyder "På golv- och/eller väggytor där befintligt
ytskikt inte helt kan avlägsnas utan svårighet, kontrollerats och, efter samråd med beställaren och tätskiktstillverkaren, bedömts vara lämpligt att utgöra underlag för nytt tätskiktssystem, kan montering dock utföras. Du kan ju ta en dialog med tätskiktstillverkaren och lyssna på vad de anser. |
|
2010-03-21, 20:30
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: jun 2007
Län: Västra götaland
|
Hade sammaproblem för ett par år sedan... försökte allt men inget bet.Köpte en elskrapa av märket Cotech på CO. Visst man fick inte bort breda remsor på skraptag men på två kvällar var allt borta! Kan varmt rekommendera denna "kvalitetsmaskin"!
|
|
2010-09-23, 22:58
|
|
|
Nykomling
Medlem: jan 2010
Län: Jönköping
|
våtrumstapet!! hur får jag bort?
http://www.clasohlson.se/link/m3/Pro...?artnr=30-9984
hej hej!! badrumsbygget har jag lagt på is tag som du märker ![]() hoppas allt är bra!? fick ju ett mail av dig för ett tag sedan på ngn elhyvel/skrapa från co som du rekomenderade mig att köpa. men går det verkligen använda denna maskin då jag har lättbetong bakom?? är det denna jag ska använda? se länk ovan.. tacksam för svar ![]() mvh aöaöa |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|