16 365 läst ·
12 svar
16k läst
12 svar
våtrumstapet! Hur får jag bort?
Håller på å renovera mitt badrum. huset är från 1979. på 2 väggar (lättbetong) har jag våtrumtapet. hur får jag bort tapeten på enklaste sätt då den sitter som berg.. då men jag verkligen berg! har försökt med det mesta, stripper, värmepistol, spackelspade, dra bort den. intenting har funkat.. blir snart galen alltså. eller är det så att man kan ha kvar den? fruktansvärt tacksam för svar!!
Mvh Ronny
Mvh Ronny
ska du ha kakel på väggarna ska den bort annars kan du ""halvsula" låta den sitta kvar men skära upp hörn och där det ev. sitter löst
ska den bort är det mattstripper som gäller och efter det ev. en flex som slipar/fräsr bort matta och lim
ska den bort är det mattstripper som gäller och efter det ev. en flex som slipar/fräsr bort matta och lim
Flex är nog maskinen du söker
http://www.flexscandinavia.se/default.asp?t=20
http://www.flexscandinavia.se/default.asp?t=20
Cramo har eller tidermans, hyr en dammsugare också!
Se om det finns någon kunnig som VET vilken slipskiva du ska ha finns olika för olika saker
Min Flex kostade ca 7500:- utan skiva så det är nog bättre att hyra
Se om det finns någon kunnig som VET vilken slipskiva du ska ha finns olika för olika saker
Min Flex kostade ca 7500:- utan skiva så det är nog bättre att hyra
Det finns ju en text i BBV gällande befintliga ytskikt vid renovering som lyder "På golv- och/eller väggytor där befintligt
ytskikt inte helt kan avlägsnas utan svårighet,
kontrollerats och, efter samråd med beställaren
och tätskiktstillverkaren, bedömts vara
lämpligt att utgöra underlag för nytt tätskiktssystem,
kan montering dock utföras.
Du kan ju ta en dialog med tätskiktstillverkaren och lyssna på vad de anser.
ytskikt inte helt kan avlägsnas utan svårighet,
kontrollerats och, efter samråd med beställaren
och tätskiktstillverkaren, bedömts vara
lämpligt att utgöra underlag för nytt tätskiktssystem,
kan montering dock utföras.
Du kan ju ta en dialog med tätskiktstillverkaren och lyssna på vad de anser.
Hade sammaproblem för ett par år sedan... försökte allt men inget bet.Köpte en elskrapa av märket Cotech på CO. Visst man fick inte bort breda remsor på skraptag men på två kvällar var allt borta! Kan varmt rekommendera denna "kvalitetsmaskin"!
http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=30-9984
hej hej!! badrumsbygget har jag lagt på is tag som du märker
hoppas allt är bra!?
fick ju ett mail av dig för ett tag sedan på ngn elhyvel/skrapa från co som du rekomenderade mig att köpa. men går det verkligen använda denna maskin då jag har lättbetong bakom??
är det denna jag ska använda?
se länk ovan..
tacksam för svar
mvh aöaöa
hej hej!! badrumsbygget har jag lagt på is tag som du märker
hoppas allt är bra!?
fick ju ett mail av dig för ett tag sedan på ngn elhyvel/skrapa från co som du rekomenderade mig att köpa. men går det verkligen använda denna maskin då jag har lättbetong bakom??
är det denna jag ska använda?
se länk ovan..
tacksam för svar
mvh aöaöa
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögonen"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden