Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Dec 2006

Tätmembran

Hej. jag ska börja renovera ett av mina badrum. jag ska lägga klinkers på golvet och sätta kakel på väggarna. På golvet så vet jag att man ska lägga tätmembran, men behöver man ha det på väggarna också?

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Oct 2006

Re: Tätmembran

Om det är ett våtrum så är det ett krav.

Se http://www.bkr.se/ och läs branschregler. Det gjorde jag och det var bra information.

Lycka till!

3.    länk #3

Alltid fuktskydd på väggar o golv i badrum

4.    länk #4
    il_duces avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006

resal skrev:
    Alltid fuktskydd på väggar o golv i badrum
    Är det ingen golvbrunn behövs väl inget fuktskydd. Finns t.ex. badrum med bara tvättställ.
    __________________________________________________ _______
    Kolla in min blogg om mitt torp-projekt på http://kaffekoko.blogspot.com/ !

5.    länk #5

Berglund77 skrev:
    Hej. jag ska börja renovera ett av mina badrum. jag ska lägga klinkers på golvet och sätta kakel på väggarna. På golvet så vet jag att man ska lägga tätmembran, men behöver man ha det på väggarna också?
    Jag var nog inte tydlig i min fråga. Jag förstår att man ska ha fuktskydd i ett badrum. Men på golvet använder man väl ett membran som är som gummi. det är det jag undrar om man behöver ha på väggarna? eller om det räcker att använda ett fuktskydd typ Höganäs FB9.

6.    länk #6
    Senior medlem Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Gummit även på väggarna.

7.    länk #7
    Nykomling Medlem: Oct 2006

Exemplevis använder man i Kiiltos våtrumssystem deras Keragreen på både väggar och golv.

8.    länk #8
    Senior medlem Medlem: May 2006

il_duce skrev:

Är det ingen golvbrunn behövs väl inget fuktskydd. Finns t.ex. badrum med bara tvättställ.
    Har du bara ett tvättställ och wc är det inget badrum

9.    länk #9

Precis, om det inte finns golvbrunn, räknas det inte som "våta utrymmen".

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09