Hej. jag ska börja renovera ett av mina badrum. jag ska lägga klinkers på golvet och sätta kakel på väggarna. På golvet så vet jag att man ska lägga tätmembran, men behöver man ha det på väggarna också?

Om det är ett våtrum så är det ett krav.

Se http://www.bkr.se/ och läs branschregler. Det gjorde jag och det var bra information.

Lycka till!

Alltid fuktskydd på väggar o golv i badrum :)

resal skrev:
Alltid fuktskydd på väggar o golv i badrum :)
Är det ingen golvbrunn behövs väl inget fuktskydd. Finns t.ex. badrum med bara tvättställ.

Berglund77 skrev:
Hej. jag ska börja renovera ett av mina badrum. jag ska lägga klinkers på golvet och sätta kakel på väggarna. På golvet så vet jag att man ska lägga tätmembran, men behöver man ha det på väggarna också?
Jag var nog inte tydlig i min fråga. Jag förstår att man ska ha fuktskydd i ett badrum. Men på golvet använder man väl ett membran som är som gummi. det är det jag undrar om man behöver ha på väggarna? eller om det räcker att använda ett fuktskydd typ Höganäs FB9.

K
Gummit även på väggarna.

Exemplevis använder man i Kiiltos våtrumssystem deras Keragreen på både väggar och golv.

il_duce skrev:
Är det ingen golvbrunn behövs väl inget fuktskydd. Finns t.ex. badrum med bara tvättställ.
Har du bara ett tvättställ och wc är det inget badrum ;)

Precis, om det inte finns golvbrunn, räknas det inte som "våta utrymmen".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.