Har ett badrum på 4,5 m2,. Ej betongvalv. Reglarna i golvet ligger lite för högt därför har jag reglat upp med 30 cc och laggt 22mm spånskiva kant i kant med de bärande golvreglarna. Detta medför att jag fått kapa spånskivan i 4 delar och passat in den mellan reglarna, för att sänka golvet lite.

Golvet var byggt på detta sätt även innan renoveringen med 40mm betongkaka och sedan klinkers. Är det ok att ha det såhär och nu gjuta på med fiberförstärkt betong? Huset är från -54.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.