Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Sep 2006

våtrums färg...

Vi har köpt ett hus med ett badrum som hade en väggtapet som
    inte var godgänd för våtrum, dusch,toa och badkar.
    tapeten var inget vidare snygg heller.

Räcker det att måla över tapeten med våtrumsfärg?
    eller måste jag sätta upp ny våtrums tapet?
    vad ligger priset på isåfall?

2.    länk #2
    il_duces avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006

Re: våtrums färg...

Nja.. först får du ha oljegrund och sen våtrumsfärg. Ska strykas 2 ggr med ett visst tidsintervall. Eller sätt våtrumsväv men det måste ha en härdare. Detta bör se bättre ut. Se till o välj ett system från samma tillverkare. Priset får våtrumsfärg/härdare/väv är rätt dyrt tyvärr.
    __________________________________________________ _______
    Kolla in min blogg om mitt torp-projekt på http://kaffekoko.blogspot.com/ !

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Oct 2006

il-duce: Oljefärg? Kan du förklara varför och vart du hittar den rekommendationen.

Jag tittade på www.beckers.se i deras målarguide, se länk nedan, och det var inget prat om oljefärg. Har jag missuppfattat?

Målarguiden:
    http://www.beckers.se/pro/maleriguid...eriguiden.html

4.    länk #4
    il_duces avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006

Målarn som gjorde om i mitt badrum sa det men det kanske bara är på badrumstapet? Har kollat upp o det verkar vara i nattmössan precis som du säger. Vi rev ner våran tapetmatta och satte upp väv istället.
    __________________________________________________ _______
    Kolla in min blogg om mitt torp-projekt på http://kaffekoko.blogspot.com/ !

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09