Hej,
har tidigare byggt kaklade badrum i trähus med vanlig träregelvägg. Ska nu göra premiär i en källare från 40-talet. Undrar lite vad som är funkis. Från att jag har en färdig vägg med våtrumsskivor är det väl samma, men hur gör jag innan? Stålreglar direkt mot den murade ytterväggen och sen våtrumsskiva på det? Antar att man inte ska isolera i luftspalten mellan yttervägg och våtrumsskiva? Hur undviker man att fukt från källarmuren skapar problem i luftspalten? Ventilerad?
Tacksam för erfarenheter och ev. tips på länkar från er som gjort detta...