Senior medlem
Medlem: Mar 2004
Län: V-norrland
Daije, förklara hur du menar med att bygga fall med att klyva remsor.
Som det ser ut just nu har jag ett betongbjälklag, ovanpå det reglar 45x120 med cc50. Ovanpå det 28 mm spont.
Jag har tänkt lägga golvspånskiva på det, flytspackla och sedan plastgolv, men du menar att man kan bygga fallet tidigare, innan flytspacklet?
Daije, förklara hur du menar med att bygga fall med att klyva remsor.
Som det ser ut just nu har jag ett betongbjälklag, ovanpå det reglar 45x120 med cc50. Ovanpå det 28 mm spont.
Jag har tänkt lägga golvspånskiva på det, flytspackla och sedan plastgolv, men du menar att man kan bygga fallet tidigare, innan flytspacklet?
Äntligen nån mer som hört talas om detta fenomen, antar att ni menar som jag i "min" tråd.
Då 2 snickare min familj anlitat (och vi ska anlita en av dom) bygger upp fallet redan i bjälklaget...
Jag vill ha en förklaring jag trodde ju att det va såhär man gjorde i träbjälklag,hade ingen annan fundering i min värld. Men detta har blivit totalt sågat i min tråd..
trodde bara man flytspacklade i betongbjälklag av den anledningen att det är lite svårt att få till ett fall annars..
Läs gärna min tråd, bygga badrum själv? har jag för mig den heter
Kommer följa detta med SPÄNNING, hoppas nu bara jag uppfattat er rätt så det inte är ett önsketänkande såhär mitt i natten
Senior medlem
Medlem: Feb 2006
Län: Östergötland
Hej igen Hursomhelst... Det är din inofficiella glädjedödare
Det gäller olika regler för plastgolv och klinkrade dito. Hur man gör när man har plastmatta vet jag inte, när du ska ha kakel är det fortfarande lika illa som i den andra tråden...
Junior medlem
Medlem: Jun 2009
Län: kronoberg
mitt inlägg försvann
nåja
hej på dig glädjedödare, gå å lägg dig nu
skit i klinker vs plast, inte det jag menar.
VET nu att kan inte FÅR/SKA/KAN regla upp fall, (även om det funkar då ingen klagat än på snickaren och han har gjort så i mååååååååånga år men aj aj aj va dyrt det blir om det händer nåt...)
det jag menade va att i min tråd verkar det som om ingen någonsin hört att man reglar upp fall någongång någonstans förut..
så min käre följeslagare, ska vi sova nu å ta en ny kamp imorgon??
Senior medlem
Medlem: Feb 2006
Län: Östergötland
Jag ska upp tidigt och bygga badrum...
( Att man karvat på reglarna för att bygga fall är inget ovanligt. Men ska du ha kakel 2010 så fungerar det inte. Och som sagt, hur tillåtet det är om du lägger en plastmatta på golvet istället vet jag inte.)
Sov gott...
Junior medlem
Medlem: Jun 2009
Län: kronoberg
va kaklet annorlunda 1990, 2000, 2005?? funkade det då??
jag ska INTE bygga nåt badrum imorgon, inte i övermorgon heller.. kanske aldrig, verkar va en mardröm.. tacka vet jag utedass och en balja på köksgolvet (utan tätskikt under golvplanken i trä )