Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2005

Blir duschvägg i klarglas smutsigare?

Skall välja glas i duschvägg och undrar om inte kalkavlagringar och smuts syns bättre på klarglas än om det tex är frostat? Finns en typ av skikt som läggs på glaset som kallas Dusarit som gör det lättare att hålla rent och vattnet rinner av lättare. Är det ett bra skikt? Det är ju fint med ett rent klarglas men om det innebär att man ständigt måste göra rent det så väljer jag hellre frostat.

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Jun 2005

Re: Blir duschvägg i klarglas smutsigare?

Tror helt klart att kalkavlagringarna syns bättre på ett klart glas. Har själv klarglas och i början tänkte vi inte på att skrapa duschväggarna efter vi duschat så då var det ett ständigt gnuggande. Nu skrapar vi efter varje dusch och då blir det inte alls lika mkt avlagringar, däremot har vi fortfarande kvar en del som verkar svårt att få bort. Har testat det mesta i rengöringsväg men inget tycks funka. Fick ett tips om att använda citronsyra så jag tänkte testa det under mellandagarna. Är det någon som har koll på hur detta ska användas eller andra tips så tas det tacksamt emot.

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2005

Millimetermannen : Vet du om ditt glas är av typen Dusarit? Verkar ju inte så kul att skrapa efter varje dusch. Jobbigt när man har barn som inte skrapar själva, då får man skrapa efter dem.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jun 2005

Hej
    Uppriktigt sagt har jag ingen aning vad för typ det är, just nu kommer jag inte ens ihåg märket. Vi satte in den för ganska prick 1 1/2 år sedan. Jag tror faktiskt att man tjänar på att snabbskrapa efter varje dusch eller i alla fall så ofta som möjligt, det sparar snabbt i tiden det annars tar då man städar. Vill man inte det är det nog bättre att välja en vägg med frostat eller "tonat" glas, men den blir ju fortfarande lika smutsig bara att det inte syns lika bra.

5.    länk #5
    Nykomling Medlem: Nov 2006

Har köpt Duscholux dörrar och jag funderar på att
    behandla dom med typ "In rain" för bilrutor (god sikt
    i regn utan vindrutetorkare).
    Etsade eller frostade dörrar har nackdelen att rummet
    känns betydligt mindre.

Någon som har erfarenhet av att använda liknande produkt
    på duschdörrar?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09