Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Wigerts avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2004
    Län: Stockholm

Kostnad plattsättning och fogning

Hej

Vill kolla lite vad ni andra har betalat för plattsättning (kakel och klinker), där plattsättaren står för fix och fog, och ni för plattorna? Det rör sig om 56 kvm klinker och ca 25 kvm kakel.....

Eftersom det är källare blir det bara lokal fuktspärr vid duschen.
    Trähus från 1944, 2 plan plus källare. 155 boyta plus 75 biyta.
    Avklarat: Dränerat, Ny altan, Ny värmepump Nibe 1230-10, Nytt badrum på övervåning, Målat och slipat/lagt golv i 3 sovrum. Källaren renoverad, grävt ur och isolerat, med golvvärme, byggt bastu, ny tvättstuga, förråd, gästrum m.m.

Sen: ny fasad, nya fönster, ny planlösning på bottenvåningen...

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Nov 2006

Re: Kostnad plattsättning och fogning

min plattsättare tog 300:-/m2 jag hade ca 30m2 vägg och 6m2 golv, inklusive tätskikt. jag hade köpt allt material själv. det var enkel sättning utan mönster bara raka linjer.

3.    länk #3
    Wigerts avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2004
    Län: Stockholm

Re: Kostnad plattsättning och fogning

kennybengtsson skrev:
    min plattsättare tog 300:-/m2 jag hade ca 30m2 vägg och 6m2 golv, inklusive tätskikt. jag hade köpt allt material själv. det var enkel sättning utan mönster bara raka linjer.
    allt material inkl fog och fix?
    Trähus från 1944, 2 plan plus källare. 155 boyta plus 75 biyta.
    Avklarat: Dränerat, Ny altan, Ny värmepump Nibe 1230-10, Nytt badrum på övervåning, Målat och slipat/lagt golv i 3 sovrum. Källaren renoverad, grävt ur och isolerat, med golvvärme, byggt bastu, ny tvättstuga, förråd, gästrum m.m.

Sen: ny fasad, nya fönster, ny planlösning på bottenvåningen...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09