Senior medlem
Medlem: Jan 2004
Län: Stockholm
Kostnad plattsättning och fogning
Hej
Vill kolla lite vad ni andra har betalat för plattsättning (kakel och klinker), där plattsättaren står för fix och fog, och ni för plattorna? Det rör sig om 56 kvm klinker och ca 25 kvm kakel.....
Eftersom det är källare blir det bara lokal fuktspärr vid duschen.
Trähus från 1944, 2 plan plus källare. 155 boyta plus 75 biyta.
Avklarat: Dränerat, Ny altan, Ny värmepump Nibe 1230-10, Nytt badrum på övervåning, Målat och slipat/lagt golv i 3 sovrum. Källaren renoverad, grävt ur och isolerat, med golvvärme, byggt bastu, ny tvättstuga, förråd, gästrum m.m.
Sen: ny fasad, nya fönster, ny planlösning på bottenvåningen...
min plattsättare tog 300:-/m2 jag hade ca 30m2 vägg och 6m2 golv, inklusive tätskikt. jag hade köpt allt material själv. det var enkel sättning utan mönster bara raka linjer.
Senior medlem
Medlem: Jan 2004
Län: Stockholm
Re: Kostnad plattsättning och fogning
kennybengtssonskrev:
min plattsättare tog 300:-/m2 jag hade ca 30m2 vägg och 6m2 golv, inklusive tätskikt. jag hade köpt allt material själv. det var enkel sättning utan mönster bara raka linjer.
allt material inkl fog och fix?
Trähus från 1944, 2 plan plus källare. 155 boyta plus 75 biyta.
Avklarat: Dränerat, Ny altan, Ny värmepump Nibe 1230-10, Nytt badrum på övervåning, Målat och slipat/lagt golv i 3 sovrum. Källaren renoverad, grävt ur och isolerat, med golvvärme, byggt bastu, ny tvättstuga, förråd, gästrum m.m.
Sen: ny fasad, nya fönster, ny planlösning på bottenvåningen...