Hej jag undrar vad ni andra tycker om en avluftare som man sätter under handfatet,(vill höra både bra o dåligt),jag har idag min avluftning på taket men funderar på att sätta en under handfatet istället,dels för den gamla börjar bli dålig o dels för att få lite mera plats i hörnet,har rivit upp hela golvet och ska börja lägga nytt efter nyår så det är lite bråttom,mvh glenn
Det kommer nog alltid lukta illa i ditt badrum då. Så det är nog ingen bra ide.
Varför skulle det göra det?
Så länge vakumventilen funkar som den ska så kan den bara suga in luft, inte blåsa ut.
Förr eller senare torkar gummit i vakumventilen och då luktar det illa, men då får man helt enkelt köpa en ny.
Jag har avluftare i badrummet. Den ser ut ungefär så här http://www.k-rauta.se/vvs_4796.htm och sitter alltså direkt på avloppsstammen. Kanske räcker inte en liten avluftare under ett tvättställ som enda avluftare för ett hus.
Jag hade nog testat innan jag rev dom gamla rören helt.
Varför skulle det göra det?
Så länge vakumventilen funkar som den ska så kan den bara suga in luft, inte blåsa ut.
Förr eller senare torkar gummit i vakumventilen och då luktar det illa, men då får man helt enkelt köpa en ny.
Jag har avluftare i badrummet. Den ser ut ungefär så här http://www.k-rauta.se/vvs_4796.htm och sitter alltså direkt på avloppsstammen. Kanske räcker inte en liten avluftare under ett tvättställ som enda avluftare för ett hus.
Jag hade nog testat innan jag rev dom gamla rören helt.
Lycka till!
/Badkarl
hej jag har en separat avluftare till toan uppe så den blir bara för toan nere,jag tror jag kör med en sådan och skulle membranet torka sönder så är det väl inte hela värden att man får köpa en ny,tack för svaren.mvh glenn
Men vakumventil och avluftning är ju inte riktigt samma sak.
En vakum ventil går nog alldeles utmärkt att sätta under handfatet, men om du har en
på övervåningen så tror jag att det räcker. dom är ju till för att motverka vakumet som uppstår när man spolar, och då framförallt i toan.