Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Apr 2006

flytspackla 16kvm?

Hej har ett nybyggt badrum som jag tänker försöka ge mig på att flytspackla lite kort så har jag aldrig flytspacklat förut men jag har gett mig f*n på att jag ska göra det själv jag har hört så många olika varianter av att det är svårt om man aldrig har gjort det till att det är inga problem,jag har träbjälklag 60cc golvspån 22 armeringsnät,elslinga 130m,golvspackel frågan är jag vill ha lite fall på hela golvet eftersom jag har barn och ska ha ett bubbelbadkar hur jobbar jag med spacklet för att det ska bli rätt fall ska jag ha bred spackelspade? rak eller tandad? ska jag stänga av en kvm runt golvbrunnarna och spackla det i efterhan eller ska jag ta allt på en gång? var ska jag börja i hörnet vid ena golvbrunnen?var ska jag stå till slut när hela golvet är spacklat och bearbeta det? som sagt jag är ny på just detta men har inte tummen mitt i handen.. hjälp önskas i massooooor!! Taaack

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Apr 2006

det verkade lite svårt

3.    länk #3
    Forumgud Medlem: Jun 2006
    Län: Skåne

Tror nog du ska ringa en firma. Inte så lätt att spackla ett sådant stort badrum om man aldrig har gjort det förut även om man inte har tummen mitt i handen!

4.    länk #4
    Paul-Staffanstorps avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2009
    Län: Skåne

Ledsen, men du kommer aldrig att reda ut det ensam...
    Minst två man så att den ena hela tiden blandar nytt spackel...
    Det får liksom inte börja skinna sig mellan blandningarna.

Rekommenderar också dig att ta någon som gör det till dig eftersom du aldrig gjort det innan...
    Se till att vara hemma och kanske hantlanga så lär du dig till att kanske prova själv nästa gång när det är lite mindre golvyta.

5.    länk #5
    cheetah1
    Gäst
    Nivåerna sköter du genom att sätta nivåpinnar (googla).

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09