Hej,
Husägare sedan nån månad tillbaka. Sutterängtegelhus från 1950 på totalt 286kvm, (inkl garage)

Ideérna sprutar och efter översvämning behöver vi renoverna badrummet, det är dock litet, drygt 3,5kvm. Rakt under badrummet ligger garaget (som ligger i huset) och vi har en framtidsplan om att göra SPA av 3/4-delar av det. Nu har dock tanken väckts att slänga ut badkaret i det lilla badrummet uppe, renovera och endast sätta in handfat och toalett och sen göra en trappa/spiraltrappa ner till garaget och där bygga ett SPA/större badrum.. Dom 2 tyngsta puckarna jag behöver hjälp att få svar på av lite rutinerat folk är;
  1. Hur jobbigt/dyrt/omöjligt är det att ta upp ett hål i golvet, betonggolv & mot yttervägg?
  2. Hur mycket arbete krävs med golvet i garaget? Har förstått att det behövs bilas upp och isoleras med tanke på att plattan ligger direkt på mark men en tanke som väckts är om man istället kan höja golvet!? Jag har ganska generös takhöjd, 250. Skulle ett rejält stålregelverk med frigolt emellan som isolering vara ett alternativ? Och vilket golvmaterial behöver jag lägga innan jag kan lägga stengolv..? Vatten & avlopp finns redan..
Tacksam för kloka svar & synpunkter!

/Mathias

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.