Tjenare!
Har nu hitta in hit efter att ha blivit husägare tillsammans med min sambo och en flicka på 3 mån under 2009.
Kan ju tänka mig att många här före mig har haft drömmar om vad det nya boendet skulle kunna bli

. Min planeringer sträcker sig troligen en bra bit in i framtiden(från 1-flera år), lite annat som ska till först men tänker att jag skall ha med mina framtida planer så att inte det förstörs av något man gör nu. Allt från uppvärmning till planlösning till tja.. det mesta anses tas upp.
Just nu är det en helt ordinär 70-tals, 1,5 plans villa med indragen balkong(uppe) och stenlagd uteplats(nere). Hoppas ni ser en framför er. Det finns ju ett antal i detta land...
Det är väl ungefär här det börjar, jag saknar egentligen ingen funktion i huset, inga rum heller men efterssom det känns som om jag bor på den platsen där jag verkligen ämnar att bo under lång tid tycker jag att jag kan kosta på mig att försöka närma mig mitt(vårt) drömhus(inom rimliga gränser

) så gott det går.
Det är således mest feelgood-grejer jag(vi såklart) vill åt!
På diskutionsnivå här hemma:
* Bygga in balkongen(som också tas bort) och förlänga huskroppen ett par meter. Där skulle då ett nytt vardagsrum med högt till tak och mycket(stora, höga) fönster skapas.
* En liten förlängning av garaget så att yta för snickeri skapas.
* En nästan frikopplad huskropp på kanske 22-kvadrat där jag(nu är det jag bara

) kan hålla till med mina hobbys(lite högljutt emellanåt).
Återkommer med lite skisser och dylikt i ett senare skede.
Nu skulle jag vilja ha lite tips och funderingar från er, har nån gjort nått liknande(det måste nån ha gjort)? Länkar till bilder, projekt, andra trådar?
Frågor?