Vi har haft turen att få tag i arkitekter som förstår precis hur vi vill ha det och kan omsätta det till en stil och design som vi önskar, dvs ett modernt stuk som är nyfunkisinspirerat. Jag tror iofs att dessa arkitekter är mest lämpade för den stilen, men å andra sidan så gör dom det riktigt bra. Vi har dessutom anlitat dom för att ta fram förfrågningsunderlaget för fastprisprojektet att bygga vårt drömhus och vi är mycket glada över att ha det då det har hjälpt oss flera gånger hittills i situationer där vi inte har varit helt eniga med entreprenören om entreprenadens omfattning. Överlag har vi varit mycket nöjda med dem. Dessutom fick vi tips på möjliga entreprenörer från dem.
Allt i vårt hus har vi dock inte dem att tacka för, vår takterass var vår egen idé liksom några andra fiffiga lösningar, men egentligen tycker jag att det är det bästa när det funkar så, dvs att man "manglar" fram det man vill ha, är lyhörd och kreativ.
Arkitektfirman i fråga finns i Malmö och heter Reform Arkitekter. Vi fick nys om dem genom att de hade vunnit några priser för hus de hade ritat här i krokarna. Att vi valde dem beror inte på priserna utan för att de förstod vad vi ville ha.
De arbetar, såvitt jag vet, över hela landet.