Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #1
    SH
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006

Coola hus till salu

Tänkte det kan vara kul att ha en tråd med balla arkitektritade hus som kan ge inspiration.

Hittade ett häftigt hus på hemnet idag.

http://w4.objektdata.se/pregen/563/O...3sstaw4mhe50ar

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Jan 2007

vilket lägge! Synd bara på att ha grannen klistrad på sidan.

3.    länk #3
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Ja, köra hjärtanes. De rike, de kan di....
    Notera även att vsiningen enbart varar en timme. Ganska snålt för en affär på 17 mille. Man lär väl knappt hinna traska genom samtliga rum på den tiden.

4.    länk #4
    SH

Jag tror inte affären landar på 17, snarare en bra bit över 20 efter budgivning.

Ser man till utbudet i Stockholm finns det en hel del gamla delvis renoverade Djursholms- och Lidingövillor i samma prisklass som har betydligt lägre standard.

...Å andra sidan verkar många falla för socialt tryck och hellre betala överpris för att bo på "rätt" adress än i drömhuset på fin tomt.
    Senast redigerad av SH 2007-09-11 20:52

5.    länk #5
    fresves avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2005
    Ålder: 35
    Län: Jönköping

Vättern kan man oxå titta ut över:
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3635734&q=1&s=4
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

6.    länk #6
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Ja, köra hjärtanes. De rike, de kan di....
    Notera även att vsiningen enbart varar en timme. Ganska snålt för en affär på 17 mille. Man lär väl knappt hinna traska genom samtliga rum på den tiden.
    Det är väl iof troligt att man ringer och bokar en mer detaljerad visning än så inför en sådan affär ?

Iof skulle det inte förvåna mig om köparen inte ens ser huset innan utan skicka dit sin mäklare/sitt ombud istället

/K

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: May 2005

Hur klarar man Boverkets energikrav med dessa enorma fönsterytor om man nu skulle få för sig att bygga något likande?
    Men det är väl en parentes i sammanhanget.

8.    länk #8
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2007
    Län: A

Ett tips bara beträffande biler på hus: Kopiera bilderna och lägg upp dessa eftersom länkarna till objektdata slutar fungera rätt omgående efter att huset är sålt och att denna tråd blir helt onitressant om två veckor.

9.    länk #9
    Snailmans avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Västra Götaland

Problemet med det, är väl att det inte är vi som har rättigheterna till bilderna...

10.    länk #10
    SH

Problemet med det, är väl att det inte är vi som har rättigheterna till bilderna...
    Du har nog tyvärr rätt i det.

Apropå länkar. Är inte handelsministerns hus kusligt likt Ross Omega? ;-)

http://sydsvenskan.se/sverige/article265946.ece

http://ross.se/newSite/showProj.php?pid=5&lan=swe&sm=1
    Senast redigerad av SH 2007-09-13 21:52

11.    länk #11
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Riktigt kul att titta på hus som inte är några dussinhus, häftiga och inte allt för sällan smått vulgära...

Ett tips bara beträffande biler på hus: Kopiera bilderna och lägg upp dessa eftersom länkarna till objektdata slutar fungera rätt omgående efter att huset är sålt och att denna tråd blir helt onitressant om två veckor.
    Jo det tänkte jag med och jag var på väg att skriva nåt om det, men du hann före.
    Men Snailman har onekligen rätt.

Men då får man väl titta och låta sig inspireras, och vet man med sig att man har dåligt minne går det ju att kopiera ev intressanta bilder till sin egen hårddisk !

Det är iofs många andra länkar här i forumet som med tiden blir trasiga, men här sker det dock snabbare och 100% oundvikligt.

edit: SH, ja det verkar väl vara samma hus. Undrar om man får ngn schysst rabatt när man låter sitt arkitektritade hus vara referens på hemsidan.
    Senast redigerad av Mikael_L 2007-09-15 06:40

12.    länk #12
    SH

Ännu ett annorlunda arkitektritat och påkostat hus till salu:

http://w4.objektdata.se/pregen/727/O...3sstaw4mhe50ar

Jämför med vad man får för pengarna för en villa på Stora Essingen:

http://w4.objektdata.se/pregen/538/O...3sstaw4mhe50ar

13.    länk #13
    yonnas avatar
    Gudfader Medlem: Dec 2002

Läckert hus ... jag tänker stjäla en del idéer härifrån när jag bygger mitt nästa hus ... Titta bara på de fantastiska inbyggda fönstren! Jag letade efter huset när jag var ute och körde på Österlen. Fann visserligen huset men det var stört omöjligt att komma någotsånär inpå det eftersom det ligger otillgängligt för allmän biltrafik. Ett av de vackraste hus jag någonsin sett.

Visserligen är inte detta hus till salu ...
    Senast redigerad av yonna 2008-02-03 23:56

14.    länk #14
    liers avatar
    Senior medlem Medlem: Feb 2006
    Ålder: 38
    Län: Västerbotten

Det är grymt vad många fina men alldelens för "dyra hus" det finns.. Kul att drömma sig bort en stund.
    Den som gräver en grop åt andra, faller oftast i den själv.

15.    länk #15
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Det jag funderar över när jag ser sådana här interiörbilder är: har rika människor inga prylar? Jag, och de flesta människor jag umgås med, har hus fulla med grejor. Problemet är var man ska göra av allting. Men det är kanske så det är att vara rik? Man behöver inte spara på nånting. Kommer man på att man vill ha någonting är det bara att köpa det igen. Det behövs inget städskåp; städpersonalen får ha med sig utrustning. Man behöver inte ha hyllor fulla med pärmar med gamla räkningar, eftersom man har en revisor som sköter privatekonomin.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09