Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: May 2011
    Län: Gävle

Utskrifter i Google Sketchup

Hej!

Har nu ritat klart garaget i Google sketchup Pro men får inte till utskrifterna.

Vill skriva ut i skalor 1:100 samt ha den här sidfoten med Fastighetsbetäckning mm.

Hur får man till detta? någon som kan länka en guide eller förklara?

Alla svar mottages tacksamt!

Vänligen,

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Dec 2009
    Län: Norrbotten

När du har infogat en SketchUp-vy i LayOut kan du högerklicka på den och under "Scale" välja vilken skala som den visas i.
    Jag gjorde en "sidfot" med LayOuts verktyg för textruta och rektangel. Den gick sedan att kopiera till de olika sidorna. Det går så klart att göra sidmallar (template) för detta ändamål, men det orkade jag inte göra eftersom det inte handlade om så många sidor, och för att jag hade både liggande och stående sidformat blandat.

Här är min SketchUp-ritade bygglovsansökan som blev godkänd av Luleå Kommun:
    http://jocke.syk.se/Bygglov.pdf

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: May 2011
    Län: Gävle

Tack!

att det var så simpelt.

snyggt ritat!

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Feb 2012
    Län: Västerbotten

Utskrift

Hej

Någon som har PRO varianten av google sketchup som har lust att mot betalning lägga över mina färdiga ritningar till layout och skicka via mail om det går(pdf) eller via post.

/Magnus

5.    länk #5
    Gudfader Medlem: Dec 2004
    Län: Skåne
    Blogginlägg: 3

Magnus>Vilken version av sketchup kör du?

/Kent

6.    länk #6

Version 8

7.    länk #7
    Gudfader Medlem: Dec 2004
    Län: Skåne
    Blogginlägg: 3

Jag kör version 7 där så lär troligen inte kunna läsa dem men maila över en till snickarboden@telia.com så får jag se.

/Kent

8.    länk #8

Tack, jag har skickat över en ritning

/Magnus

9.    länk #9

Det var en äldre version, så förfrågan kvarstår om någon vill mot betalning lägga över några ritningar från google skecthup till layout.

/Magnus

10.    länk #10
    parpers avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2007
    Län: Uppsala

Funkar det inte med export/import till nått annat program? lite jobb men det funkar väll ? Så länge alltså.
    Senast redigerad av parper 2012-02-29 15:13

11.    länk #11

Hej

Tack för tipset. Jag har löst problemet nu.

/Magnus

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom